مدارس سمپاد از نظام آموزشی کشور حذف خواهند شد؟

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره موضوع تنوع مدارس و تناقضهایی در این زمینه از جمله حذف سمپاد توضیح داد.

مدارس سمپاد از نظام آموزشی کشور حذف خواهند شد؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع کاهش تنوع مدارس در مجلس مطرح شد که در کنار این موضوع حذف کامل مدارس سمپاد هم محتمل است البته این موضوع در حالی پیش می‌رود که به تازگی رئیس جمهور اساس نامه سمپاد را امضا کرده است و این اقدام می‌تواند در مسیر بهبود جایگاه این مدارس باشد، اما در مقابل زمزمه حذف سمپاد در مصوبه کاهش تنوع پارادوکسی را در فعالیت این مدارس به وجود آورده است البته برخی کارشاسان حوزه تعلیم و تربتی معتقد هستند جداسازی دانش آموزان در مدارس باعث ایجاد نظام چند طبقگی می‌شود و حتی دانش آموزان نخبه هم نباید از دانش آموزان عادی تفکیک شوند.

مدارس سمپاد ضرورت آموزش و پرورش است

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره موضوع تنوع مطالب و شائبه حذف سمپاد در این مصوبه اظهار کرد: مدارس سمپاد امروز به عنوان یک ضرورت مطرح هستند از طرفی دیگر این مدارس در گروه مدارس دولتی قرار می‌گیرند و از نظر تنوع مدارس طی مصوبه همان دو نوع مدارس دولتی و غیردولتی را داریم.

او ادامه داد: سمپاد همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و حذف یا تضعیف آن جایگاهی ندارد.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی انتقادات مبنی بر وجود سمپاد مطرح است، آیا آن را به جا می‌دانید یا خیر، اظهار کرد: آرزو داریم روزی اقتصاد آموزش و پرورش به جایی برسد که بتوانیم بگوییم نیاز به جدا کردن دانش آموزان با شرایط مختلف نیست، اما در شرایط فعلی که وجود مدارس سمپاد به شدت ضرورت دارد چرا که امکانات تمام مدارس وضعیت یکسانی ندارد و دانش آموزان نمی‌توانند با شرایط مختلف از این مدارس استفاده لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

حذف مدارس سمپاد حقیقت دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ورود و ادامه‌ تحصیل در این مدارس هم نیازمند صرف هزینه‌های بالا است نمیدونم شاید من کارمند خیلی فقیرم که هزینه کلاسهای موسسات آزاد یا اساتید خصوصی برام سنگینه و هیچ فرقی با مدارس غیرانتفاعی نداره اغلب ثروتمندان و بالا شهری‌ها دنبال مدارس تیزهوشان هستند و کمتر دیده ام خانواده‌ های محروم و کم درآمد بتونن راه پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
محصول مدارس سمپاد چیه؟
ما که فرار مغزها را داریم و نخبه ها زمینه کار و فعالیت ندارند پس چرا دولت هزینه کنه و این عزیزان پس از فراغت از تحصیل از کشور خارج شوند.
من افرادی را می‌بینم که میگه بچه‌م بشه دکتر یا مهندس از ایران بره، برای همین دارم براش خرج می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
گذر
۱۷:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با احترام ،اگر مدار عدالت آموزشی است پس فقط،مدارس دولتی باید باشد که شاید سطح آموزش یکسان شود و شهریه کلان مدارس غیر انتفاعی را هم با مشارکت اولیا و ثروتمندان مردم دار صرف ارتقا مدارس دولتی کرد و دانش آموزان نخبه را هم بسوی المپیادهای کشوری و پژوهش سوق داد که باز جای خالی مدارس نخبگان احساس می شود پس بهتر است بجای سود آوری بدنبال انسان سازی باشیم تا زودتر شاهد پیشرفت کشورمان باشیم و سرمایه های انسانی رو براحتی تقدیم کشورهای پیشرفته نکنیم.و زیزساخت و بستر را برای آینده فرزندانمان فراهم نماییم.و این ریشه را مستحکم تر سازیم .تجربه ها کسب شده دیگر مجاز به آزمایش نیستیم .
Iran (Islamic Republic of)
المیرا
۱۴:۱۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
واقعا بدون هیچ برنامه ای حذف مدرسه سمپاد کار عاقلانه ای نیست این کار فقط باعث سرازیز شدن بچه ها به مدارس غیر انتفاعی می شه اگر می خوان تنوع مدارس رو از بین ببرن پس چرا غیر انتفاعی ها رو حذف نمی کنن چون بسودشون نیست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرایرجی
۲۳:۳۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام
من باحذف سمپادمخالفم.مجلس که تصویب کرده عدم تنوع مدارس یک دانش آموزی که استعدادداره ومشکل مالی داره نمیتونه بره غیردولتی گناه اون چیه.
دانش آموزی که ازهوش بالایی برخورداره بایدهوشش تقویت بشه نه اینکه ریشه کن بشه.لطفا به نتایج بعدحذف هم دقت نظرداشته باشید.چه بسانتایج خوبی نخواهیم داشت.
من ازمسولین خواهش میکنم سمپادروحفظ کن.
صددرصدباحذف مدارس سطح علمی دانش آموزان زیرسوال خواهدرفت باوجودغیردولتی هاخانوادهایی که باپرداخت پول کارنامه قبولی بدون تلاش خواهندگرفت.
چطورباتصمیم یک روزه تمام مدارس حذف میشن.این اصلاعاقلانه نیست.
اون خانواده هایی که قبل امتحان تیزهوشان خودکشی میکردن که بچه هاشون قبول بشن که نشدن الان رای مخالف میزنن.
باتصمیم غلط باعث پیشرفت فرزاندانمان نشیم.
امیدوارم مسولین عاقلانه تصمیم بگیرن.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۲:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
دختر من دو سال قبل که کلاس پنجم بود به خاطر کمبود بودجه در مدرسه دولتی ثبت نام کردم . که هر روز با گریه به خونه میومد و میگفت کلاس برای من خسته کننده هست و غیر قابل تحمل هست . سال بعد با قرض گرفتن از فامیل غیر انتفاعی ثبت نام کردم چون در مدرسه دولتی نمیتونست تحمل کنه میگفت من همه اونایی که معلم میگه بلدم و نمیرم مدرسه . الان هم به شکر خدا در تیز هوشان درس میخونه . اگه سمپاد حذف بشه منی که پول ندارم باید بذارم مدرسه دولتی که دوباره باز تکرار دو سال پیش برایمان روی میدهد . این بار تنها دختر من نیست بلکه هزار ران نفر از دانش آموزانی که پول ندارن تا در غیر انتفاعی بذارن فرزندشون رو . خواهش میکنم اینجا هم ثروتمندا رو به رخ ما نکشین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۲:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
خواهشمندیم که از حذف مدارس تیز هوشان خودداری شود .
آخرین اخبار