۸۹میلیارد ریال ارزش هدایا و نذورات غیرنقدی مردم کاشان در طرح مودت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت:ارزش ریالی هدایا و نذورات غیر نقدی مردم را در سال ۹۸ حدود ۸۹ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام اصغر توسلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشان ۲۳۱۵ موقوفه دارد، اظهار داشت: تعداد رقبات موجود نیز هشت هزار و ۷۲۸ مورد است.

او با اشاره به اینکه حدود ۲۶ درصد رقبات کاشان دارای کاربری مسکونی هستند، ابراز داشت: کاشان ۱۲۰ بقاع متبرکه دارد که از این میان ۱۰۰ امامزاده، ۱۴ آرامگاه، سه حسینیه زیارتی، دو مسجد زیارتی و یک قدمگاه را شامل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: در بقاع متبرکه کاشان بیش از ۶۰۰ هیئت امنا و خادم ثابت فعالیت می‌کنند.

او از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کاشان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران بقاع، تقویت باور‌های دینی و مذهبی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام توسلی همچنین از حضور مبلغین مسلط به زبان انگلیسی در بقاع و اماکن مذهبی مورد علاقه گردشگران خارجی خبر داد و اظهار داشت: آستان حضرت سلطان امیراحمد، امامزاده ابراهیم فین و مسجد آقابزرگ کاشان از جمله اماکنی بودند که حضور مبلغین مسلط به زبان انگلیسی در آن بیشتر بود.

او با اشاره به بازدید حدود ۱۶۰هزار زائر در بقاع متبرکه کاشان در ایام نوروز سال۹۸ ابراز داشت: از این میان ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کاشان اسکان داشته اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه ارزش موقوفات مردم دارالمومنین کاشان در شش ماهه نخست سال۹۸ بیش از ۱۶میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ طرح مودت در کاشان اجرا شد که طی آن مردم هدایا و نذورات غیر نقدی خود را در قالب مصالح ساختمانی، وسائل، تجهیزات، اثاثیه و ... به بقاع متبرکه هدیه می‌دهند.


او ارزش ریالی هدایا و نذورات غیر نقدی مردم را در سال ۹۸ حدود ۸۹ میلیارد ریال دانست و بیان داشت: در قالب طرح مودت طرح‌های زیرساختی و عمرانی بقاع متبرکه شهرستان با پیشرفت فیزیکی محسوس همراه بوده است.

حجت الاسلام توسلی از انجام طرح ملی حفظ سال۹۸ در شهرستان کاشان توسط اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای ترویج فرهنگ قرآنی به مدت شش سال است که در کاشان برگزار می‌شود.

او افزود: در سال جاری تاکنون ۱۱۰۰ نفر بطور رایگان در کلاس‌های حفظ ترتیبی، ۲۵۰ نفر در کلاس‌های حفظ موضوعی و سور منتخب و ۴۰۰ نفر در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در حال آموزش می‌باشند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از شناسائی ۱۵ موقوفه جدید در سال جاری خبر داد و بیان داشت: ارزش ریالی این موقوفات حدود ۲۰ میلیارد ریال و شامل یک باب مغازه، دو باب منزل مسکونی، سه قطعه زمین و ۹ قطعه زمین مزروعی است.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.