ثبت ۶ موقوفه جدید در آران وبیدگل

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران‌وبیدگل گفت:۶ موقوفه جدید در یک‌سال گذشته از سوی شهروندان آران‌وبیدگلی به ثبت رسیده که ارزش ریالی آنها نزدیک به پنج میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی حافظیان رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران‌وبیدگل افزود: ۶ موقوفه جدید در یک‌سال گذشته از سوی شهروندان آران‌وبیدگلی به ثبت رسیده که ارزش ریالی آن‌ها نزدیک به پنج میلیارد ریال است.

او ارزش چهار میلیارد ریالی وقف‌های صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: وقف‌های جدید با نیت‌های توسعه امور قرآنی، مسجد، حسینیه و امامزادگان صورت گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران‌وبیدگل همچنین موقوفه‌های امسال را شامل آب قنات، منزل مسکونی، سهام باغ و سه قطعه زمین عنوان کرد.

او با اشاره به پیشتازی آران‌وبیدگل در زمینه وقف در استان اصفهان گفت: واقفان نیت‌های خود را بر مبنای نیاز‌های روز به سمت ازدواج آسان، اشتغال، کمک به نیازمندان، درمان و بهداشت سوق دهند تا باقیات و صالحات خود را دوچندان کنند.

حافظیان با تاکید بر دین شرعی بر روی گردن افراد به دلیل بهره‌برداری از موقوفه‌ها، از مستاجران موقوفه‌ها خواست تا در ادای حق وقف کوتاهی نکنند.

افزون بر ۹۰۰ موقوفه، سه هزار و ۵۰۰ رقبه موقوفه و ۴۲ بقعه متبرکه در شهرستان آران‌وبیدگل وجود دارد.

انتهای پیام/م

 

پیشتازی آران‌وبیدگل در زمینه وقف در استان اصفهان

منبع:ایرنا

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.