رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

عسلویه قربانی توسعه محیط زیست شد/ ممنوعیت تاسیس«آبشیرین‌کن» در خورهای دیلم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه شهرستان‌های شمالی بوشهر به معنای توسعه در عسلویه تعریف‌شده بود که بدون در نظر گرفتن عوارض زیست‌محیطی، محیط‌زیست قربانی توسعه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در حاشیه سفر به دیلم و بررسی وضع محیط زیستی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر، در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه برای توسعه شمال استان چیزی شبیه عسلویه پیش بینی شده بود؛ برای اینکه در اینجا مانند عسلویه محیط زیست قربانی توسعه نشود، ارزیابی‌ها با دقت صورت گرفت.

او ادامه داد: با تجربه بدی که از عسلویه بود یعنی توسعه بدون رعایت مسائل زیست محیطی، مردم به این نتیجه رسیدند که این تجربه نباید تکرار شود توسعه نباید محیط زیست را قربانی کند. محیط زیست حقوق مردم است چه نسل کنونی چه نسل بعد و نباید آن را قربانی توسعه کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر همین اساس در طرح توسعه شمال استان بوشهر تجدید نظر صورت گرفت. قبلا خور‌ها و حریم خور‌ها هم در توسعه دیده شده بود و قرار بود به صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود که الان همه این موارد حذف شده و خوریات و حریم آن‌ها از توسعه بیرون هستند.

کلانتری تاکید کرد: در این خوریات در آینده هم اجازه تاسیس اسکله و آب شیرین کن داده نخواهد شد.

او تصریح کرد: اگر این موارد رعایت شود از نظرما توسعه شمال استان بلامانع است و تفاهم شده که این اتفاق بیفتد. یعنی محیط زیست و حریم دریا و خور‌ها حفظ شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: قرار شد در این منطقه فقط صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود و پالایگشاه‌ها حذف شدند تا تجربه‌های بد عسلویه تکرار نشود.


بیشتر بخوانید:۵ تالاب کشور به مرکز گرد و غبار تبدیل شده اند


کلانتری گفت: امیدواریم با تفاهم جدید هم شمال استان بوشهر توسعه یابد هم محیط زیست حفظ شود.

او درباره کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه که در سفر اسفند ۹۷ رئیس جمهور به استان بوشهر تصویب شد، نیز گفت: کار‌های این کمیته انجام گرفته و به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شده و باید در دولت تصویب شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: به نظر می‌رسد پس از بررسی بودجه سال ۹۹ نوبت به این طرح خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

 شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.