رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

محیط زیست نباید قربانی توسعه شود/ کشورهای حوزه خلیج فارس به محیط زیست منطقه توجه کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه باید بدون لطمه به محیط زیست صورت گیرد و محیط زیست نباید قربانی توسعه شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امشب هنگام ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران، هدف از سفرش را ارزیابی مسائل زیست محیطی در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شمال استان عنوان کرد و افزود: می‌خواهیم بلایی که در عسلویه بر سر محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر آمد در شمال این استان رخ ندهد.

او ادامه داد: طبق تفاهم صورت گرفته توسعه شمال استان بوشهر، باید بدون لطمه به محیط زیست صورت بگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آلودگی‎‌ها در خلیج فارس نیز گفت: وجود بیشترین چاه‌های نفت، تراکم رفت آمد نفتکش‌ها و تخلیه بارگیری آن‌ها و افزون بر این هوای گرم منطقه به طوری که دمای آب در سال‌های اخیر دو درجه گرم‌تر شده است، محیط زیست خلیج فارس به هم ریخته و بیشتر مرجا‌ن‌ها حالت سفیدی به خود گرفته‌اند.

کلانتری افزود: لازم است همه کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید به این مساله توجه داشته باشند اما مسائل سیاسی و اختلافات سبب شده که محیط زیست خلیج فارس قربانی شود.

او ادامه داد: پیش از این، یک کنوانسیون بین المللی برای حفظ محیط زیست  خلیج فارس به مرکزیت کویت تشکیل شده اما به علت اختلافات سیاسی میان کشور‌های حوزه خلیج فارس فعال نیست و هر کشوری با توجه به توان خود در این حوزه فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در این میان، ایران بیش از کشور‌های دیگر به محیط زیست خلیج فارس توجه دارد و امیدوارم دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم قوانین زیست محیطی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

ایران بیش از کشور‌های دیگر به محیط زیست خلیج فارس توجه دارد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.