خراسان رضوی در جایگاه نخست وقف در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقات و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ده سال گذشته خراسان رضوی دارای مقام اول وقف را در کشور داراست.

خراسان رضوی در جایگاه نخست وقف در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری که امروز به مناسبت آغاز دهه وقف با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طبق آمار، خراسان رضوی با ۲۷۰ مورد وقف جدید در هر سال، مقام اول را در این زمینه در کشور دارا است.

او با اشاره به اینکه این سنت حسنه از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: دهه وقف فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ و آگاهی بخشی در مورد وقف است و ما به همین منظور در سال ۹۰ اولین دفتر مشاوره امور وقف را در کشور، در خراسان رضوی راه اندازی کردیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برنامه‌های زیادی را برای این دهه در نظر گرفتیم که می‌توان به افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی، افتتاح ۱۰ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ کیلو وات، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی در بقاع متبرکه و زنگ وقف در مدارس اشاره کرد.

حجت الاسلام ایزدی افزود: تعداد وقف‌های ثبت شده برای خراسان رضوی ۲۵ هزار و ۵۲۴ مورد است که از این تعداد ۱۲۱ مورد مربوط به سال ۹۸ است.

انتهای پیام // م. ب

۱۲۱ مورد وقف در خراسان رضوی از ابتدای سال

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.