لزوم مسکن مناسب برای همه مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: داشتن مسکن مناسب برای همه مددجویان از برنامه‌های کمیته امداد است تا زمینه کاهش مشکلات مددجویان و توانمند شدن خانواده‌ها فراهم شود.

لزوم مسکن مناسب برای همه مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در دیدار با فرماندار شهرستان تربت حیدریه از عملکرد حوزه مسکن و شهرسازی استان در تهاتر مسکن مهر مددجویان انتقاد کرد و گفت: امسال تامین سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد که نیاز به همکاری بین دستگاهی، مسئولان و خیران است.

او با اشاره به ۲/۵ برابر شدن اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان در سال جاری، از فرماندار تربت حیدریه خواست تا در مدت باقیمانده از سال زمینه تعامل با بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال زائی را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد استان آمادگی این نهاد را برای ورود در صنعت ابریشم بافی بایگ و همچنین فرآوری زعفران به منظور اشتغال زائی اعلام کرد.

همچنین، آسوده از مرکز نیکوکاری سحاب رحمت بازدید داشت و بیان کرد: توجه به وقف و خدمت به محرومان می‌تواند گام موثری در ارائه خدمت آبرومندانه به نیازمندان باشد.

در ادامه آسوده از کمیته امداد رباط سنگ با حضور جعفر رضوانی بخشدار رخ بازدید داشت و با اشاره به بیش از ۲۶۰۰ خانوار تحت حمایت در این منطقه بر ارائه خدمات مناسب به مددجویان منطقه رخ و کدکن تاکید کرد و افزود: مسئولان منطقه با استفاده از توان معین‌های اقتصادی زمینه ایجاد اشتغال برای محرومان را فراهم کنند.

او اهداف راهبردی این نهاد را ارائه خدمات به مددجویان در مراکز نیکوکاری با نگاه تولید ارزش و کسب و کار، مستقل شدن دفاتر کمیته امداد و کاهش نیاز به مرکز. تقویت اداره‌های این نهاد و افزایش اثرگذاری کمیته امداد عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به دیدار امام جمعه تربت حیدریه رفت و بیان کرد: با توجه به تولید غلات و اقلام زکات در تربت حیدریه، مرکز نیکوکاری تخصصی زکات با محوریت روحانیت و حوزه‌های عملیه را راه اندازی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هنوز در جامعه ورود به موضوع زکات فراگیر نشده است، افزود: لازم است تا همه در جهت احیای زکات و موثر شدن تقش آن در ریشه کنی فقر و محرومیت تلاش بیشتری داشته باشند.

آسوده از امام جمعه تربت حیدریه خواست تا در جهت واگذاری عواید موقوفات مرتبط با ایتام و نیازمندان به مراکز نیکوکاری برای محرومیت زدایی پیگیری لازم را انجام دهد.

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان درجمع کارکنان بازنشسته حضور پیدا کرد و گفت: نباید ظرفیت‌های نیرو‌های بازنشسته و پیشکسوت مورد غفلت قرار گیرد.

آسوده با اشاره به سرمایه تجربه و اعتماد مردمی که به عنوان سرمایه‌ای بی بدیل در اختیار بازنشستگان قرار دارد گفت: این نیرو‌ها باید ارتباط خود را با مجموعه حفظ کنند گرچه ما تا کنون نتوانسته ایم از این سرمایه استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان در این سفر در جلسه اداری کمیته امداد این شهرستان حضور یافت و گفت: کمیته امداد بخشی از نظام مقاومت است و تلاش همکاران این نهاد در رفع مشکلات مردم و محرومان همانند مجاهدت در تنگه احد است.

او افزود: کمیته امداد با افزایش رضایتمندی مستضعفین آن‌ها را به نظام متصل کرده است چنانکه اگر خدمات کمیته امداد نباشد خلل بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

او به حلقه اتصال مردم به کمیته امداد و محرومان از طریق صندوق‌های صدقات اشاره کرد و افزود: ۵۴۰ هزار صندوق خانگی وبیش از ۱۶ هزار صندوق بزرگ در معابر استان نماد عاطفه و مهر و محبت و نوع دوستی و حلقه وصلی بین خیران، مردم و نیازمندان است.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

هنوز در جامعه ورود به موضوع زکات فراگیر نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.