رئیس پژوهشگاه فضایی ایران مطرح کرد:

قرار گرفتن ایران بین ۱۰ کشور اول دارای ظرفیت گردشگری

صمیمی، گفت: ایران به خاطر ظرفیت‌های گردشگری خود جزو ۱۰ کشور نخست دنیا است.

قرار گرفتن ایران بین ۱۰ کشور اول دارای ظرفیت گردشگریبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم افتتاحیه رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌های فضاپایه اظهار کرد: برگزاری این رویداد قدم موثری در پیوند دو حوزه اقتصادی کشور است.

او افزود: این رویداد برنامه محوری پژوهشگاه در هفته جهانی فضا بوده که امیدواریم برگزاری آن قدم موثری برای پیوند دو حوزه مهم اقتصادی فضایی و گردشگری باشد.

صمیمی گفت: امروزه اقتصاد فضا به عنوان یک اقتصاد نوظهور ارزش آفرین در دنیا مطرح است و از سوی دیگر صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیاست.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: در هر دو حوزه کشور دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.


بیشتر بخوانید: ساخت ماهواره، مأموریت اصلی پژوهشگاه فضایی ایران


او ادامه داد: در حوزه فضایی از نیروی انسانی خبره و کارآمدی برخورداریم، در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌، در حوزه پرتاب ماهواره و همچنین توسعه خدمات فضا پایه قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم. از سوی دیگر ایران به خاطر ظرفیت‌های گردشگری خود جزو ۱۰ کشور نخست دنیا است.

صمیمی بیان کرد: ما اگر بتوانیم فصل مشترک کاری خوبی به این دو حوزه مهم اقتصادی پیدا کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که اتفاق خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی و بهبود رشد اقتصادی رخ دهد.

او گفت: در نگاه اول زمینه‌ای برای پیوند مناسب است، وجود جذابیت‌های طبیعی و مواهب خدادادی در کشور مانند تپه‌های مریخی دامغان که شبیه‌ترین جای زمین به مریخ است یا دره ستارگان قشم، آسمان شب چهارمحال و بختیاری که نیازمند ایده‌هایی هستند تا با جذب سرمایه گذاری مکان‌ها را تبدیل به گردشگاه‌های جذاب نمایند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درپایان اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰ ایده به پژوهشگاه ارسال شده است و امیدواریم ایده‌های خروجی از این رویداد بتوانند این امید‌ها را به واقعیت تبدیل کنند.

در ادامه این مراسم مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور اظهار کرد: در کشور سه قلمرو زمین، هوا و فضا را داریم که مرز میان هوا و فضا از جمله مهم‌ترین مسئله مد نظر در وزارت است.

او ادامه داد: فضا به عنوان اولویت استراتژیک در همه جا گنجانده شده و عالی‌ترین جایگاه را دارد.

براری گفت: توسعه زیر ساخت‌های بومی فضایی منجربه پیدایش اقتصاد نوظهوری، چون اقتصاد فضا می‌شود. توسعه این زیرساخت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت است. 

او افزود: رتبه اول منطقه را در حوزه فضایی کسب کرده ایم و امیدواریم درس فضا درمسیر اقتصادفضایی وتوسعه کشور پیش رود.

براری ادامه داد: باید ببینیم چگونه ظرفیت‌ها را ایجاد کنیم؟ برای مثال وسایل ورزشی موجود درپارک‌ها با هزینه کم، کمک به ارتقای سلامت می‌کند پس ماهم می‌توانیم ازاین ظرفیت‌ها برای توسعه جامعه و سواد بیشتر آن استفاده کنیم.

او افزود: حوزه گردشگری با تم علمی رواج بیشتری پیداکرده است و از ۶ حوزه  وزارت،۳ حوزه آن گردشگری فضایی است. باید به توسعه توریسم وگردشگری کشور کمک کنیم.

رئیس سازمان فضایی اشاره به اینکه باید از جاذبه‌های کشور استفاده کنیم ادامه داد: بعضی از نقاط کشورمان شبیه‌ترین‌ها به مناطق فضایی هستند این در حالی است که در کشور‌های دیگر،  این مناطق را به صورت مصنوعی می‌سازند.

براری اظهار کرد: با همکاری وزارت میراث فرهنگی وگردشگری باید این مکان‌ها را به مکان گردشگری تبدیل کنیم.

او افزود:موضوع بعد آسمان پاک کشور از جمله منطقه کاشان تا خیلی از نقاط کویری کشور که فعالان این حوزه هر پنجشنبه و جمعه برای مشاهده رویداد‌های فضایی واتفاقات درآسمان عازم این مناطق می‌شوند.

مراسمِ رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوع فضاپایه با هدف ترویج و اشاعه فناوری‌ها و دستاورد‌های فضایی در جامعه متناسب بافرهنگ و ارزش‌های اسلامی ایران بود که با حضور رئیس سازمان فضایی کشور و رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و شرکت کنندگان افتتاح شد.

انتهای پیام/

ضرورت جذب ایده‌های نوآورانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار