راه اندازی مجمتع قضایی ویژه کودکان

دادستان کرمانشاه خواستار اجرای غربالگری استعداد‌های مجرمانه در نظام آموزشی کشور شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدحسین صادقی در دوازدهمین کنفرانس حقوق کودک که امروز (یازدهم مهر) با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و فعالین عرصه حقوق کودک استان کرمانشاه برگزارشد، بابیان اینکه درسال‌های اخیر گام‌های بلندی در راستای توجه به حقوق کودکان در کرمانشاه برداشته شده، اظهارکرد: علیرغم فعالیت‌های انجام شده، تا رسیدن به شاخص مطلوب فاصله زیادی داریم که باید به آن نزدیک شویم.

او به چالش آسیب‌های اجتماعی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری در جهت مدیریت آن اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسائلی که درحوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد، مربوط به کودکان و نوجوانان است.

او برلزوم برخورد نرم به جای برخورد سرکوبگرایانه با کودکانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند تاکید کرد و گفت: هرچقدر دستگاه‌های اجرایی استان در مدیریت آسیب‌های اجتماعی توانمندتر باشند، تعداد پرونده‌های سرریز شده به دادسرا کاهش پیدا خواهد کرد.

صادقی در ادامه اعلام کرد: یکی از خلاء‌هایی که در نظام آموزشی کنونی کشور وجود دارد، این است که برای شناسایی افرادی که بستر و استعداد بزهکار شدن را دارند، طرح و برنامه‌ای نیست. باید در نظام آموزشی کشور غربالگری استعداد‌های مجرمانه را داشته باشیم.

او تاکید کرد: باید با برنامه ریزی در نظام آموزشی کشور تلاش کنیم تا افراد مدرسه گریز، پرخاشگر و کم سازگار با محیط آموزشی را شناسایی کنیم و اقداماتی پیشگیرانه برای آن‌ها داشته باشیم تا در آینده وارد مقوله بزهکاری و ارتکاب جرم نشوند.

دادستان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه متاسفانه در نظام حقوقی کشور برای افراد بزه‌دیده متولی خاصی نداریم، عنوان کرد: افرادی که دچار بزه‌دیدگی می‌شوند، نیازمند حمایت‌های روانی، اجتماعی و مالی هستند، اما درحال حاضر هیچ متولی برای ارائه این حمایت‌ها به این افراد بویژه کودکان نیست.

او در ادامه به راه اندازی مجمتع قضایی ویژه کودکان در استان هم اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم پلیس اطفال را هم در استان راه اندازی کنیم، تاحدودی حلقه دادرسی افتراقی به جرائم کودکان را تکمیل خواهیم کرد.

 

انتهای  پیام/ز

 

اجرای غربالگری استعداد‌های مجرمانه در نظام آموزشی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.