شناسایی و احصا مشکلات کودکان در کنواسیون حقوق کودک

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: مسائل و مشکلات کودکان در کشور شناسایی و احصاء شده و در راستای رسیدگی به آن‌ها اقدام می‌شود.

شناسایی و احصا مشکلات کودکان در کنواسیون حقوق کودکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، روز چهارشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه در ارتباط با آسیب‌هایی که کودکان کشور را تهدید می‌کند، افزود: آسیب‌های جدی که در استان‌های مختلف بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد شامل کودک آزاری، خشونت علیه کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان دارای معلولیت است.

او با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به حمایت دارند، گفت: ما در کنوانسیون حقوق کودک تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت این آسیب‌ها اقدام کنیم امسال از سوی شورای هماهنگی مرجع کنوانسیون حقوق کودک به نام سال تحول در حوزه کودک نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه سفر‌های استانی را از ابتدای امسال شروع کردیم، گفت: در راستای این سفرها، فردا (پنجشنبه ۱۱ مهرماه)، سیزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور مسئولان استان و فعالان حقوق کودک در کرمانشاه برگزار می‌شود.

عباسی محور‌های این کنفرانس تخصصی را کودک آزاری، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان بی هویت و خشونت علیه کودکان اعلام کرد و توضیح داد که مدیران اجرایی استان گزارشی از وضع موجود و برنامه‌هایی که دراین حوزه دارند را ارائه میکنند و در پایان تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

او گفت: علاوه بر این در کنار برگزاری این نشست تخصصی دیدار با مردم کرمانشاه، بازدید از مجتمع ویژه قضایی اطفال و نوجوانان و دیدار با مقامات عالی استان و از برخی مراکزی که در حوزه حقوق کودک و حمایت از اجتماعی از کودکان می‌پردازند، بازدید می‌کنیم.

او گفت: تلاش می‌کنیم که بتوانیم این آسیب‌های اجتماعی که متوجه کودکان است را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/م

حضور معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.