لحظه کور شدن خبرنگار اندونزیایی در هنگ کنگ + فیلم

اصابت گلوله شلیک شده از سوی پلیس موجب کور شدن یک خبرنگار اندونزیایی شد.

لحظه کور شدن خبرنگار اندونزیایی در هنگ کنگ + فیلم//به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، لحظه کور شدن یک خبرنگار اندونزیایی را در تظاهرات هنگ کنگ به تصویر می‌کشد. این خبرنگار با وجود پوشیدن پیراهن مخصوص شناسایی خبرنگاران و داشتن کلاه ایمنی از سوی نیروهای پلیس مورد هدف قرار گرفت و از ناحیه چشم راست کور شد. 

"وبی مگا اینداه" یکی از خبرنگاران شبکه رادیویی Suara روز یکشنبه به همراه تعدادی از خبرنگاران در حال تهیه گزارش زنده از روی یک پل در نزدیکی ایستگاه متروی وان چای بود که ناگهان  یک گلوله پلاستیکی به چشم راستش اصابت کرد. ویدئویی که منتشر شده است لحظه وقوع حادثه و به زمین افتادن این خبرنگار را نشان می‌دهد. در این ویدئو مأموران پلیس در حالی که اسلحه در دست دارند و برروی پل سنگر گرفته‌اند دیده می‌شوند.

روز چهارشنبه وکیل این خبرنگار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق تشخیص پزشکان موکلش چشم راستش را از دست داده است. در این بیانیه آمده با وجود آنکه اینداه لباس زردرنگ مخصوص خبرنگاران را بر تن داشت و قابل تشخیص با سایر تظاهرکنندگان بود از سوی پلیس مورد هدف قرار گرفت.

وقوع این حادثه با واکنش شبکه رادیویی Suara  اندونزی نیز همراه بود. این شبکه رادیویی در یک بیانیه ضمن انتقاد از عملکرد پلیس هنگ کنگ اعلام کرد: " غیرممکن است که پلیس هنگ کنگ در تشخیص خبرنگار ما از یک فرد معترض دچار اشتباه شده باشد. چنین اتفاقی نباید هرگز رخ دهد. پلیس باید با خبرنگاران همکاری کند نه آنکه در کار آنها اختلال ایجاد کرده و حتی به آنها شلیک کند."

انتهای پیام/

اتفاق تلخ برای خبرنگار اندونزیایی در تظاهرات هنگ کنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.