مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام خبر داد؛

رشد ۱۰ درصدی سطح زیرکشت زعفران نسبت به پارسال در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: سطح زیر کشت زعفران در تربت‌جام با افزایش ۲۳۵ هکتاری به چهار هزار و ۹۸۰ هکتار رسید که نسبت به پارسال ۱۰ درصد بیشتر شده است.

رشد ۱۰ درصدی سطح زیرکشت زعفران نسبت به پارسال در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران این شهرستان  شامل چهار هزار و ۷۴۵ هکتار مزرعه بارور و ۲۳۵ هکتار غیربارور است، گفت: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران مشغول کار می‌شوند.

 او تصریح کرد: عملکرد گل زعفران در کشتزار‌های تربت‌جام نسبت به پارسال در هر هکتار به ۵۰۰ کیلوگرم رسید و در مجموع ۱۶ تن و ۴۷۵ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

خوشخو با اشاره به توزیع ۳۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه،  ادامه داد: برداشت این محصول همه ساله از اوایل آبان آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد. ظرف سه سال اخیر این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید زعفران در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین امسال  ۳۰ درصد از سطح کشتزار‌های تربت‌جام، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی صورت گرفته است.
 
انتهای پیام//س. ج


توزیع ۳۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.