جمع آوری سگ‌های ولگرد در فولادشهر

مسئول پناهگاه وفا فولادشهر گفت: خانه امن وفا، پناهگاهی است برای جمع آوری و اسکان سگ‌های بدون صاحب که باعث آزار و وحشت شهروندان شده اند.

پرویز رجایی مسئول پناهگاه وفا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   بیان کرد: شهرداری فولادشهر چند نوبت نسبت به زنده گیری و انتقال این حیوانات به پناهگاه اقدام کرده است، اما به دلیل نزدیک بودن پناهگاه به منازل مسکونی مزاحمت‌هایی را برای اهالی در پی داشته به همین دلیل تلاش‌های بسیاری کردیم تا مکانی مناسب و به دور از رفت و آمد شهروندان آماده کنیم تا برای حیوانات بدون صاحب پناهگاهی مناسب فراهم شود.

او افزود: اکیپ زنده گیر سگ‌ها هر روز در سطح فولادشهر و مسکن مهر فعال هستند و روزانه ۱۰ الی ۱۵ قلاده سگ را جمع آوری می‌کنند، پس از انتقال حیوانات به پناهگاه مرحله انگل زدایی و واکسیناسیون بر روی سگ‌ها انجام می‌شود تا وارد مراحل عقیم سازی و پلاک گذاری شوند، بدین صورت می‌توانیم توانایی کنترل جمعیت را داشته باشیم.

رجایی اظهار کرد: با توجه به وسعت بخش فولادشهر و تعداد سگ‌های نیازمند به مکان مناسب هستیم، اما شهرداری فولادشهر توان کمک و تامین نیاز‌های پناهگاه را ندارند، به همین دلیل از دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات تقاضا داریم برای تجهیز این پناهگاه به ما یاری رسانند. همچنین این اطمینان را می‌دهیم که طی فرآیند‌های مختلف زنده گیری سگ‌ها از مرحله جمع آوری تا پلاک گذاری هیچ گونه آزار و اذیتی نسبت به حیوانات انجام نمی‌شود و با شرایط مطلوبی سگ‌ها در این پناهگاه نگهداری می‌شوند.

مسئول پناهگاه وفا ادامه داد: به شهروندان اطمینان خاطر خواهیم داد که فرآیند طرح زنده گیری سگ‌های بی پناه هر روز ادامه خواهد داشت. همچنین شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری در هر مکان که نیاز به حضور نیرو‌های پناهگاه برای جمع آوری سگ‌ها است اقدام نمایند.

انتهای پیام/ی
 
 

جمع آوری سگ های ولگرد

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مربم کیانی
۱۴:۴۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
سلام ۲ تا سگ زیبا مثل فرشته در فولادشهر نیاز به کمک دارند با دادن شماره جای سگها داده میشود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۸:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام . مبارکه _ بلوار خیام _ جنب کشتارگاه تا انتهای شرکت توکا تدارک ( سایت شهید حججی ) ، ممنون از لطف شما .
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۲:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید . شما یک سری مبارکه آمدید و یک ها را جمع آوری کردید . آیا باز هم براتون امکان داره که بیاید .ممنون . .❤
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام
لطفا آدرس بدید
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل امینی لارگانی
۲۳:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
عرض سلام و خسته نباشید.
چند وقتی است که جلوی بلوک ما چند قلاده سگ هست که خیلی دارن اذیت می کنند ، کفش های طبقه همکف را میبرن و یا شبها جلوی درب ورودی می خوابن و باعث ترس بین خانمها و افراد کم سن میشن و حتی چند شب پیش یکی از خانمها از ترس سکته کرد و با اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
خواهشا پیگیری کنید .
محله A6 صبای6 روبروی بلوک A تو را خدا پیگیری کنید .تا که یه موقع یکی بهشون آسیب نزنه.
خواهشا خواهشا خواهشا خواهشا خواهشا...‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
کار انسانی و درستی هست.
Iran (Islamic Republic of)
رضا موسوی
۲۲:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
کار خوبی س بلاخره این حیوانات هم حق زندگی دارن