افزایش ساعت کلاس‌های آموزشی هنگام ازدواج

کلاس های آموزشی هنگام ازدواج از دو ساعت به شش ساعت ارتقاء یافت.

افزایش ساعت کلاس‌های آموزشی هنگام ازدواجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زوجین مشکوک به تالاسمی به گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می‌شوند به منظور تحکیم بنیان خانواده و بهبود کیفیت و گسترش خدمات آموزش هنگام و پس از ازدواج، این آموزش‌ها با همکاری مشترک بین دستگاهی به شش ساعت ارتقاء یافته است.

محمد مهدی ایزدپناه رئیس مرکز بهداشت ثامن گفت: از سال ۱۳۷۲، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه آموزش هنگام ازدواج را با هدف بهبود تحکیم خانواده در مراکز بهداشتی منتخب" دارای آزمایشگاه" در سراسر کشور توسط افراد آموزش دیده به مدت ۲ ساعت ارائه می‌کرد تا زوجین را با مفاهیم کاربردی آموزش ازدواج، سلامت باروری و جنسی آشنا نمایند.

او تصریح کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و با توجه به بند ۴ سیاست‌های ابلاغی جمعیت با هدف تحکیم بنیان خانواده و بهبود کیفیت و گسترش خدمات آموزش هنگام و پس از ازدواج، این آموزش‌ها از ابتدای مهرماه سالجاری با همکاری مشترک بین دستگاهی به شش ساعت ارتقاء یافته است.

 رئیس مرکز بهداشت ثامن با بیان اینکه دفتر نهاد مقام معظم رهبری، بهزیستی، دادگستری و تبلیغات اسلامی از اداراتی هستند که در اجرای برنامه با حوزه بهداشت همکاری می‌کنند، گفت: تداوم این خدمات پس از ازدواج که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، در دستور کار وزارت بهداشت برای کنترل و کاهش طلاق قرار گرفته است.

ایزدپناه افزود: آموزش‌های شش ساعته در چهار محور کلی بهداشت و سلامت خانواده، اخلاق و احکام خانواده، حقوق خانواده، مشاوره و روانشناسی خانواده می‌باشد؛ که بخش بهداشت و سلامت خانواده توسط مربی آموزش دیده‌ی مرکز بهداشت تدریس می‌گردد و برای سایر موضوعات اخلاق و احکام خانواده، حقوق خانواده، مشاوره و روانشناسی خانواده با کارشناسان مربوطه قرارداد منعقد گردیده است.

او تصریح کرد: با مساعدت و همکاری سایر دستگاه ها، شاهد اثربخشی بیشتر این آموزش‌ها و تامین مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطات عاطفی، فرهنگی، زناشویی در خانواده‌ها و ارتقای رضایتمندی زوجین از زندگی مشترک باشیم.

این برنامه در آزمایشگاه‌های مرکز بهداشت ثامن -آزمایشگاه رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) - در حال اجراست.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

ساعت کلاس‌های آموزشی هنگام ازدواج افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.