نشنال اینترست گزارش داد؛

استیضاح ترامپ اختلافات داخلی آمریکا را بر همگان آشکار کرد

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی آشکار شدن اختلاف‌نظرها در جامعه آمریکا در پی مطرح شدن موضوع استیضاح ترامپ پرداخت.

استیضاح ترامپ اختلافات داخلی آمریکا را بر همگان آشکار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی نشنال اینترست نوشت: در پی شهادت دادن اخیر «جوزف مگوایر» معاون مدیر امنیت ملی آمریکا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند برای روند استیضاح یک نقشه راه در اختیار دارند و به طور فزاینده‌ای متحد هستند. با وجود این، اینکه آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید برکنار شود یا نه، در حال آشکار کردن شکاف‌ها در حزب جمهوریخواه است.

دو سوم رای دهندگان حزب دموکرات پیوسته از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. برخی از این افراد، تمایل خود به استیضاح ترامپ را به ادعا‌های اثبات نشده همدستی با دولت روسیه ارتباط می‌دهند. افراد دیگر، بر اتهامات مانع شدن از اجرای عدالت تمرکز کرده‌اند. اکنون افتضاح مربوط به مکالمه تلفنی با رئیس جمهور اوکراین مطرح است که برخی افراد آن را سوء استفاده از قدرت می‌دانند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در چند سال گذشته در برابر چند درخواست استیضاح مقاومت کرده است که این موضوع موجب نگرانی همکاران دموکرات وی شد. پلوسی در نهایت روز سه شنبه خواستار بررسی رسمی استیضاح شد.

«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک که از حزب دموکرات است، گفت:" عنصر تشدید شده‌ای از چپ گرایی وجود دارد که پلوسی به واسطه آن احساس فشار می‌کند. این جاده‌ای طولانی و غیر سازنده است. این وضعیت در نهایت به هیچ جا ختم نمی‌شود."

۱۲ نامزد برای مناظره‌های نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط هستند. از میان این نامزد‌ها فقط یک نفر یعنی تولسی گابارد تا همین اواخر با استیضاح ترامپ مخالف بود.

گابارد گفت: من به شدت احساس می‌کنم این مسیری نیست که ما باید آن را در پیش بگیریم. باید به مردم آمریکا برای تصمیم گیری در این باره که می‌خواهند چه کسی رئیس جمهور و فرمانده کل قوای ما شود اعتماد کنیم. گابارد تنها نماینده از ۱۵ نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکاست که تا روز جمعه با استیضاح ترامپ مخالفت کرده بود. اکنون گابارد عقیده اش را تغییر داده است. وی گفت ادامه ندادن به استیضاح موجب به وجود آمدن "سابقه‌ای خطرناک"می شود.

آنچه موجب تعجب نشد این است که جمهوریخواهان سابق و مخالفان اصلی رئیس جمهور، همگی از استیضاح حمایت کرده اند.

جاستین آماش از نمایندگان مستقل ایالت میشیگان است و تابستان امسال به شکلی نمایشی از حزب جمهوریخواه خارج شد، تنها عضو غیر دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکاست که از استیضاح ترامپ حمایت می‌کند.

دو نامزد حزب جمهوریخواه در مبارزات اولیه انتخابات ریاست جمهوری یعنی «جو والز» نماینده قبلی کنگره در ایالت ایلینوی و «بیل وِلد» فرماندار قبلی ایالت ماساچوست هر دو موافق استیضاح هستند.

در عین حال، حتی برخی از افرادی که اکنون در حزب جمهوریخواه سمت دارند از استیضاح ترامپ دفاع نمی‌کنند. سناتور میت رامنی نماینده جمهوریخواه از ایالت یوتا پیشتر در این هفته درخواست استیضاح ترامپ را "بسیار نگران کننده" خوانده بود. اکنون دو فرماندار جمهوریخواه یعنی «فیل اسکات» از ورمونت و «چارلی بیکر» از ماساچوست از درخواست پلوسی در خصوص استیضاح حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار