دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران؛

در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند و تمرکز آن‌ها بر روی مشترکات است.

در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در نشست گفت‌وگوی ادیان و مذاهب اجلاس جهانی راه ابریشم در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، با اشاره به اینکه از همت بلند و اراده قابل ستایش مدیران و مردم همدان برای برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم، اظهار کرد: با این همت و اراده، این روز‌های باشکوه در این شهر تاریخی ایجاد شد.

او با بیان اینکه اگر اراده این مردمان پرتلاش نبود شاهد برگزاری این همایش در این شهر که شناسنامه ایرانیان است، نبودیم، گریزی به دستور کار نشست امروز مبنی بر گفت‌وگوی ادیان زد و عنوان کرد: مساله گفت‌وگوی ادیان در فرهنگ ایرانیان یک امر طبیعی و شناخته شده است، به قول شمس تبریزی «نور‌ها جمله یار یکدیگرند» ما ادیان را نور می‌دانیم و معتقدیم این نور‌ها به هم کمک می‌کنند.

ایوبی با اشاره به اینکه مولانا این سخن شمس را پرورش داد و گفت همه ادیان مانند چراغ هستند، افزود: وقتی به چراغ‌ها نگاه می‌کنیم می‌توانیم آن‌ها را بشماریم، اما وقتی از چراغ و ظاهر عبور کنیم به نور جان و معنا نگاه کنیم، همه یکی هستند و نمی‌دانیم نور از کدام چراغ است.

او ادامه داد: با حضور در شهر‌های مختلف ایران می‌بینید که مسجد، کنیسه و کلیسا در کوچه و پس کوچه‌های آن‌ها وجود دارد که این امر نشان از آن دارد که در این سرزمین احترام به ادیان امری کاملا تاریخی و طبیعی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه در کشور ما ادیان از اختلافات عبور کرده‌اند و تمرکز آن‌ها بر روی مشترکات است، یادآور شد: در کنار گفت‌وگوی ادیان باید به همکاری ادیان برسیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ د 

در کنار گفت‌وگوی ادیان باید به همکاری ادیان برسیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.