میرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استحکام بنیاد خانواده، از دلایل ارائه طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: یکی از دلایل ارائه شدن طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در خانه ملت، استحکام بنیاد خانواده است.

استحکام بنیاد خانواده، از دلایل تعطیلی پنجشنبه‌هامیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود.

او در ادامه افزود: این طرح بررسی شده و با اکثریت آراء در کمیسیون آموزش تصویب شده است، سیستم اداری کشور ما به شکل متمرکز است و برای ساده‌ترین مسائل هم باید از تهران و مرکز اجازه گرفته شود؛ زمانی که وزارت خانه‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل باشد، ولی شهرستان‌ها به این صورت نباشد، بسیاری از کار‌ها انجام نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش اظهار کرد: یکی از دلایل تصویب این طرح در کمیسیون آموزش، تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه است؛ به صورت که دانش آموزان تعطیل و در خانه هستند اما والدین از جمله مادران  آنها باید در محل کار خود حضور یابند؛ بنابراین برای استحکام خانواده هم باید وقتی مدرسه در روز پنجشنبه تعطیل است، مادر‌ها کنار فرزندان خود باشند.

میرزاده با اشاره به دلیل بعدی تصویب طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بیان کرد: در بحث استان و شهرستان زمانی که ادارات روز پنجشنبه مشغول به کار هستند، منابع، انرژی و هزینه‎‌های زیادی صرف می‌شود، به این معنی که برق و گاز روشن است، اما کار مفید چندانی انجام نمی‌شود و تنها امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی است که باید هزینه شود؛ در صورتی که می‌توان آن را سایر روزهای کاری هزینه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه اکثریت آرا موافق تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها هستند، تاکید کرد: اعضا کمیسیون آموزش به این اتفاق نظر رسیدند که به صلاح نظام اداری ماست که اگر در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است، در شهرستان‌ها هم به این صورت باشد؛ درست است که با توجه به تعطیلی عمده کشورهای جهان در روزهای شنبه و یکشنبه عملا دو روز اختلاف با دنیا داریم، اما استان‌ها و شهرستان‌ها با دنیا در ارتباط نیستند.

او درباره با این موضوع که برخی اعتقاد دارند تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هزینه اضافی برای دولت تولید می‌کند، گفت: کارمند به جای اینکه در روز‌های پنجشنبه کار کند، در پنج روز دیگر یک ساعت بیشتر کار می‌کند، علاوه بر اینکه در دو روز دیگر فرصت بیشتری برای برنامه ریزی در کنار خانواده و ... دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار