حمایت ترامپ از جانسون پس از دومین شکست وی در پارلمان انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر انگلیس پس از دومین شکست قاطع وی در پارلمان این کشور در خصوص مسئله برکسیت، حمایت کرد.

حمایت ترامپ از جانسون پس از دومین شکست وی در پارلمان انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (چهارشنبه) نسبت به بوریس جانسون اظهار اعتماد کرد. این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس در همین هفته دو ضربه قاطع از اعضای پارلمان این کشور دریافت کرد.

روز سه شنبه، ۲۱ تن از اعضای حزب حاکم محافظه کار انگلیس به سایر اعضای مجلس عوام پیوستند تا دولت این کشور را مجبور کنند خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا به تعویق اندازد. علاوه بر این در روز چهارشنبه، اعضای مجلس عوام انگلیس با ۳۲۹ رأیِ مثبت در برابر ۳۰۰ رأیِ منفی، به طرحی رأی دادند که مانع خروجِ «بدون توافقِ» انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد. این دومین شکست بوریس جانسون در پارلمان انگلیس در دو روز پیاپی در این هفته بود. اکنون این طرحِ مجلس عوام انگلیس برای تصویب به مجلس اعیان این کشور فرستاده شده است.

دونالد ترامپ در دفتر بیضی (دفتر کار ریاست جمهوری آمریکا) در کاخ سفید، خطاب به خبرنگاران درباره نخست وزیر انگلیس گفت: «او دوست من است و تلاشِ خود را می‌کند. هیچ شکی در این باره وجود ندارد. بوریس می‌داند چگونه باید پیروز شود. نگرانِ او نباشید.»

اسپوتنیک افزود: در دوران نخست وزیری ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس، ترامپ همواره از وی به این علت انتقاد می‌کرد که او قادر نبوده است توافقی مناسب برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا به دست آورد. این در حالی است که اکنون دونالد ترامپ اظهار اطمینان کرده است بوریس جانسون - که روابط شخصیِ بسیار خوبی با ترامپ دارد - در زمینه برکسیت، که ترزا می‌ در آن شکست خورد، موفق خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار