پنس برای برکسیتِ با توافق ابراز امیدواری کرد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد انگلیس بتواند با اتحادیه اروپا به توافق برسد و برکسیت با برنامه‌ای اجرا کند.

پنس برای برکسیت با توافق ابراز امیدواری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز در بازدید از ایسلند برای اجرایی شدنِ با توافق برکسیت ابراز امیدواری کرد.

معاون ترامپ در این دیدار به خبرنگاران گفت امیدوار است اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر میز مذاکره بروند و به توافقی دست یابند که سبب اجرایی شدن با برنامه برکسیت شود.

پنس که قرار است پنجشنبه (فردا) با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دیدار کند در ادامه افزود: آمریکا «در کنار لندن ایستاده است تا اتحادیه اروپا را ترک کند».

براساس مهلتی که اتحادیه اروپا به انگلیس داده است این کشور باید در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برکسیت را اجرایی کند. اما توافقی که ترزا می، نخست‌وزیر پیشین این کشور با اتحادیه اروپا به دست آورده بود پس از سه بار رای‌گیری از سوی پارلمان این کشور رد شد. حال، بوریس جانسون اعلام کرده است در تاریخ مقرر برکسیت را اجرایی خواهد کرد، چه با توافق و چه بدون آن. با این حال، این تصمیم مخالفت‌هایی در پی داشته و سبب ایجاد ناآرامی‌هایی در این کشور شده است.

جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس و از مخالفان در واکنش به این تصمیم جانسون گفت: برکسیت بدون توافق انگلیس را در مشت ترامپ و شرکت‌های بزرگی قرار می‌دهد که آن‌ها را هدایت می‌کند.

او اعلام کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق، صنایع فولاد و آهن انگلیس را نابود خواهد کرد و فاجعه‌ای در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد. اجازه واگذاری شرکت‌های تجاری خود به آمریکا را نخواهیم داد.

مخالفان برکسیت بدون توافق خواهان برگزاری انتخابات سراسری هستند، موضوعی که جانسون مخالفت قاطع خود را با آن اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار