کارگروه‌های تخصصی پرونده ثبت جهانی سبلان تشکیل شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کارگروه‌های تخصصی برای پرونده ثبت جهانی اثر طبیعی فرهنگی کوه سبلان در این اداره کل تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کارگروه های تخصصی برای پرونده ثبت جهانی اثر طبیعی فرهنگی کوه سبلان در اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل شد.

او افزود: اثر طبیعی فرهنگی کوه سبلان در سال های گذشته به ثبت ملی رسیده است و بعد از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دومین مجموعه ای است که قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: در این پرونده کوه سبلان از ابعاد مختلف از جمله مردم شناسی، باستان شناسی و حوزه های مختلف طبیعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارگروه های تخصصی نیز در این گرایش ها تشکیل یافته است.

فلاحی افزود: مدت مطالعه این اثر طبیعی ملی کمتر از دو سال در نظر گرفته شده و ما امیدواریم با جمع آوری اطلاعات تخصصی بتوانیم کوه سبلان را تا دو سال آینده در لیست میراث جهانی به ثبت برسانیم.

او با اشاره به اهمیت ثبت کوه سبلان در توسعه گردشگری استان، تاکید کرد: در این خصوص از همکاری نهادهای مختلف از جمله دانشگاه، محیط زیست و منابع طبیعی نیز بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

اهمیت ثبت کوه سبلان در توسعه گردشگری استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.