جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین؛

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به اما و اگر کشیده شد/ روز خوب آفریقایی ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی

تیم‌های ملی بسکتبال ایران و تونس امروز از ساعت ۱۳ در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و تونس امروز در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال از ۱۳ به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان شاهین طبع در بازی نخست خود بازی را با اختلاف بسیار کم و در ثانیه‌های پایانی به پورتوریکو واگذار کرده بودند و برای زنده ماندن امید صعودشان از این گروه باید در این دیدار برنده می‌شدند.  
 
تیم بسکتبال تونس هم در طرف مقابل نخستین بازیش را به اسپانیا واگذار کرد تا وضعیت مشابه ایران داشته باشد.  

ایران - تونس / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر نخست / ایران ۱۹ - تونس ۲۹ 

نخستین سبد بازی برای تیم ملی بسکتبال کشورمان به دست آمد و در ادامه تونسی‌ها روی ضربه پنالتی به دو امتیاز دیگر دست یافتند. حسن زاده در ادامه کار به یک سبد ارزشمند دست پیدا کرد، اما تونسی‌ها با یک پرتاب ۳ امتیازی پیش افتادند.

بازی در ابتدای کار بسیار جذاب و زیبا دنبال می‌شد و دائما تیم‌ها از یکدیگر پیش می‌افتادند. بلاک شات حدادی، اما مانع امتیاز گیری تونسی‌ها شد و در ادامه آن‌ها نتوانستند روی پرتاب ۳ امتیازی پیش بیافتند. حسن زاده در صحنه‌ای با قرار گرفتن پایش روی خط شانس کسب امتیاز را از ایران گرفت در ادامه بی احتیاطی جمشیدی شرایط خوبی را برای تونس به وجود آورد و آن‌ها به ۳ پرتاب پنالتی دست یافتند.  

آن‌ها روی این پنالتی دو امتیاز گرفتند و در ادامه حامد حدادی با یک پرتاب دقیق و زیبا ۲ امتیاز ارزشمند به دست آورد. دو تیم در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی در امتیاز ۱۲ برابر بودند.  

حامد حدادی بسیار خوب مجری را کنترل می‌کرد، اما او روی دو صحنه پیاپی در دو پرتاب ۳ امتیازی برای تیمش امتیاز گرفت، بازیکنان ایران در بازی امروز هم روی دفاع خوب نبودند و تونسی‌ها به راحتی پیش افتادند. بازیکنان ایرانی همچنین ۳ خطا داشتند در حالی که تونسی‌ها هیچ خطایی انجام ندادند.  

بازیکنان تونسی بسیار بهتر از ایران بازی را دنبال کردند  در فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست با نتیجه ۲۳ - ۱۵ از ایران پیش افتادند. خطای ایرانی‌ها بسیار زیاد بود و ۴ خطای تیمی ما خیلی زود به پایان رسید.  آمار جالب توجه دیگر در این کوارتر ۴ پرتاب ۳ امتیازی دقیق تونسی‌ها بود. سرانجام موقعی که تونس در فاصله ۲ دقیقه ۵۰ ثانیه از ایران ۹ امتیاز پیش بود مهران شاهین طبع وقت استراحت گرفت.  

صلاح مجری به آسانی تیم ایران را اذیت می‌کرد و با پرتاب‌های ۳ امتیازی اش قفاصله دو تیم را به ۱۰ رساند. بازیکنان ایران در لحظات پایانی این کوارتر در کار دفاعی بهتر بودند، اما به همان اندازه در حمله هم خوب نبودند.  

حامد حدادی در این کوارتر خیلی زود مجبور به تعویض شد.

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به، اما و اگر کشیده شد/ روز خوب تونسی‌ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی

کوارتر دوم /ایران ۱۶ - تونس ۱۵

آرمان زنگنه روی یک حمله خوب نخستین سبد این کوارتر را به دست آورد. در ادامه تونسی‌ها یک سبد دیگر به دست آوردند و در ادامه هم مجری ۳ امتیاز ارزشمند کسب کرد. بازیکنان ایرانی با تغییر برنامه نمایش بهتری داشتند و توانستند چند سبد پیاپی بگیرند.  

سجاد مشایخی در این کوارتر هم خوب دفاع می‌کرد و هم به دو سبد پیاپی دست یافت، اما ریباند‌های حمله مناسب از تونسی‌ها رفته رفته کار را سخت می‌کرد.  

سجاد مشایخی با بازی چشم نواز خود بار‌ها تونسی‌ها را اذیت کرد، اما اشتباهات عجیب و غریب در برخی صحنه‌ها موقعیت را هدر می‌داد. ملی پوشان کشورمان در ادامه کار به خوبی دفاع می‌کردند و پرتاب‌های ۳ امتیازی تونسی‌ها هم به سبد وارد نمی‌شد.  

ملی پوشان کشورمان در حمله بازهم ناموفق بودند و امتیازی نمی‌گرفتند. تونسی‌ها خیلی زود خطا هایشان پر شد. در ادامه صمد نیکخواه به میدان آمد و با کسب یک سبد ۳ امتیازی روحیه خوبی به ایران تزریق کرد.

آبادا در ادامه کار ۳ امتیاز شیرین گرفت و دوباره فاصله دو تیم به ۹ امتیاز رسید.   حملات تیم ملی کشورمان پس از این سبد ادامه پیدا کرد، اما امتیازی به دست نیاند در پایان هم محمد جمشیدی پرتابی ۳ امتیازی  انجام داد که در سبد قرار نگرفت. با این حال ایران با نتیجه ۱۶ - ۱۵ برنده این کوارتر شد، اما نتیجه در مجموع ۴۴- ۳۵ به سود نماینده افریقا به پایان رسید.  

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به، اما و اگر کشیده شد/ روز خوب تونسی‌ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی

کوارتر سوم / تونس ۱۵ - ایران ۱۳ 

این کوارتر با بازی خوب تونسی‌ها و سبدی که برای آن‌ها به دست آمد آغاز شد. نخستین امتیاز ایران توسط آرون گرامی پور به دست امد تا مجموع امتیاز‌هایی که کسب کرده است به عدد ۸ برسد. تونسی‌ها در ادامه کار مانع ضد حمله ایرانی‌ها شدند.  

آرون گرامی پور روی حرکت خوب حدادی ۲ امتیاز دیگر هم به دست آمد، اما حرکت حامد برای ایران یک خطا هم در پی داشت. دفاع ایران از زمین تونس انجام می‌شد، اما خیلی خوب نبود. مجری هم باز هم روی ضربات ۳ امتیاز عالی خود برای تیمش امتیاز گرفت. او در این بازی ۶ پرتاب داشت و ۵ پرتاب آن ۱۵ امتیاز برای تونس به ارمغان آورد.  

تیم ایران در ضربات ۳ امتیازی بسیار بد بود و در عوض تونسی‌ها خیلی راحت با پرتاب‌های ۳ امتیازیشان امتیاز جمع می‌کردند. بازی بد بازیکنان ایرانی در این کوارتر باعث شد تا فاصله دو تیم به ۱۴ امتیاز برسد.  

سرمربی ایران پس از این درخواست وقت استراحت داشت و در ادامه تیم ایران به دو امتیاز شیرین دست یافت. برخورد بازیکنان دو تیم به خصوص حدادی و مجری زیاد شده بود. تونس بازهم در ۳ امتیاز موفق بود و ایران نمایش خوبی نداشت. اختلاف دو تیم رفته رفته بیشتر شد و در نهایت تیم تونس در فاصله ۲ دقیقه و ۲۱ ثانیه تا پایان این کوارتر با ۱۷ امتیاز از ایران پیش بود.  

خطا‌ها پیاپی و ضعف در حمله کار را برای ایران بسیار سخت کرد، تونسی‌ها به راحتی حمله می‌کردند و امتیاز می‌گرفتند. بازکنان ایران با حضور حدادی در حمله بهتر شدند و فاصله دو تیم در پایان این کوارتر کم‌تر شد، اما تونس ۱۵ - ۱۳ برنده این کوارتر شد.  

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به، اما و اگر کشیده شد/ روز خوب تونسی‌ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی

کوارتر چهارم/ ایران ۱۹ - تونس ۲۰ 

تیم ایران در این کوارتر هم نخستین سبد را به دست آورد. بازیکنان ایران حملات بیشتری انجام می‌دادند و فشار را در تمامزمین به تونس وارد می‌کردند.  

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه کار این کوارتر با دفاع و پرس سنگین تونسی‌ها رو به رو شد. بازیکنان تونسی به راحتی و در لحظات پایانی امتیاز می‌گرفتند، پرتاب‌های ۳ امتیازی آن‌ها بسیار عالی بود و روی ۱۳ پرتاب دقیقشان به ۱۳، ۳ امتیاز دست یافتند.  

تیم ملی ایران کمی هم بدشانس بود و نمی‌توانست امتیاز بگیرد ف شاگردان شاهین طبع همچنین روی پنالتی‌ها هم خوب نبودند و نتوانستند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند. تیم ایران نتیجه این کوارتر را ۲۰ - ۱۹ واگذار کرد و در مجموع هم ۷۹ - ۶۹ شکست خورد تا شانس صعود به دور بعد از دست برود. با این نتیجه شانس کسب سهمیه المیپ هم بسیار کم شد.  

تیم ملی بسکتبال کشورمان روز چهارشنبه در آخرین دیدار خود با اسپانیا رو به رو می‌شود.  

تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به، اما و اگر کشیده شد/ روز خوب تونسی‌ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ساختار تیم ملی خرابه.از مهران شاهین طبع گرفته تا کوهیان و مسعود قاسمی.اینها در حد و اندازه تیم ملی برای حضور در جام جهانی نیستند.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا شاهین طبع عوض نمیشه؟
با این سرمربی ما به هیچ جا نمی رسیم
آخرین اخبار