مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد؛

ساخت ۲هزار کلاس درس در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان قریب دوهزار کلاس درس ساخته شده است.

ساخت ۲هزار کلاس درس درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارتقا نرخ باسوادی از ۹۲ به ۹۳دهم درصد از اقدامات خوب در استان بوده است.

او افزود: در حال حاضر ۲۱هزار معلم در استان اکنون مشغول فعالیت هستند.

او تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در استان با سرانه آن در کشور فاصله دارد و در زمینه توازن نیرو و کلاس در استان مشکل داریم.

اسکندری ساخت ۹۰هزار پروژه دانش بنیان از را از جمله فعالیت‌های اموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: ۵۰هنرستان در زمینه کار آفرینی و رونق تولید در حال حاضر فعالیت دارند.

او بیان داشت:به واسطه تراکم حضور دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی اکنون در استان ۱۷۰راهبر آموزشی داریم.

باهری مدیر اموزش و پرورش استثنایی استان نیز با اشاره به تحصیل ۳۲۲دانش آموز استثنایی خواستار رفع مشکلات ایاب و ذهاب آنان شد.

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی نیزدراین نشست بیان داشت:پیگیر جایگزینی ۴۰۰معلم بازنشسته در سیرجان بودیم، ولی تا کنون موفق نشدیم.

حسن پور افزود:سرریز اتباع بیگانه به تعداد هفت هزار نفر در شهرستان‌های بردسیر و سیرجان و کمبود معلم معضلی اساسی برای این دو شهر شده است.

او اظهار کرد: نقطه ضعف استان اکنون عدم همکاری با مدارس غیر انتفاعی است که باید رسیدگی شود چرا که در شهری، چون سیرجان ۳۸درصد دانش آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

حسن پور تصریح کرد:در زمینه ساخت مدارس ۵۰درصد سهمیه خیرین پرداخت شده در ساخت و ساز، اما هنوز سهم‌دولت پرداخت نشده است وخواستار پرداخت‌های دولتی برای تکمیل مدارس شد.

مدیران و روسای ادارات آموز و پرورش استان نیز در این جلسه ضمن بیان در خواست‌های خود خواستار افزایش سرانه آموزشی، افزایش بودجه مدارس در سال جدید، برگشت و آمد‌های آموزش و پرورش در هزینه کرد مدارس شدند.

انتهای پیام/ح

افزایش ساخت کلاس درس در کرمان

برچسب ها: آموزش و پرورش ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.