واردات بی رویه علت مشکلات اقتصادی

امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکل داریم علت آن واردات بی رویه و اصلاح نبودن نظام بانکی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت بیان کردند که از نظر اسلام ثروتمند شدن جامعه، هدف نیست بلکه هدف تأمین عدالت اجتماعی و ریشه کن شدن فقر است و دولت نسبت به عدالت اجتماعی و فقر زدایی تلاش بیشتری داشته باشد.

او افزود: در حوزه اقتصاد مشکل داریم علت آن واردات بی رویه و نبود اصلاح نظام بانکی است طبق آمار گمرک و سهم کالا‌های وارداتی سرمایه‌ای در سال ۹۶، ۱۵/۴ درصد و در سال ۹۷، ۱۵/۹ درصد و درچند ماه اول سال ۹۸، ۱۳/۱ رسیده است یعنی واردات سرمایه کم می‌شود، مواد اولیه کم و در نتیجه به چرخه تولید ضربه میزند.

امام جمعه شهرستان جیرفت با بیان این که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوگیری از سوء استفاده اقتصادی است تصریح کرد: قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند یکی از مشکلات نظام تولید مشکلات نظام بانکی است.

حجت الاسلام سعادت فر گفت: دغدغه دیگر رهبری با هیات دولت مسائل فرهنگی و فضای مجازی است مواظب باشید که مسائل فرعی به مسائل اصلی تبدیل نشود.

او افزود: مسئله اصلی امروز جامعه ما اشتغال، تامین خانه، اجاره خانه و تامین مقدمات ازدواج است.

امام جمعه جیرفت گفت: دشمن از نفوذ به خاکریز فیزیکی ناامید شده است و از طریق فضای مجازی راه نفوذ پیدا کرده است، فضای مجاری بعضی از اندیشه‌ها را تغییر می‌دهد.

حجت الاسلام سعادت فر تصریح کرد: از سال ۹۵ که ضریب نفوذ فضای مجازی زیاد شده است آمار ازدواج پایین و آمار طلاق بالارفته است، فضای مجازی یک فضای تربیتی است لذا مواظب باشید و اجازه ندهید دشمن از راه فضای مجازی به ما و اندیشه‌های ما لطمه وارد کند.
انتهای پیام/ی

دشمن از نفوذ به خاکریز فیزیکی ناامید شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.