برنامه‌ریزی دشمن برای کمرنگ کردن حجاب

خطیب موقت نماز جمعه کرمان به موضوع کم رنگ کردن حجاب اشاره کرد و گفت: سازمان های مخوف دشمن در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای این اقدام ضد فرهنگی هستند و هم اکنون وظیفه ما این است که جلوی نفوذ در فرهنگ را بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام شیخ بهایی خطیب موقت نماز جمعه کرمان در جمع مردم خداجوی کرمان با اشاره به ۱ شهریور و روز پزشک گفت:پزشکان باید طب سنتی و سفارشات اسلام را در امور بهداشتی در نظر بگیرید، از همه تجربیات بشر استفاده کنید و تقوای خدا را رعایت کنند یعنی تشخیص درست بدهند و درست مداوا کنند و همچنین رعایت حال ضعفا و فقرا را داشته باشند.

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به این که پزشکان باید قانون انطباق را رعایت کنند، افزود: تا جایی که امکان پذیر است مریض مرد را پزشک مرد و مریض زن را پزشک زن معالجه، معاینه و درمان کند.

او گفت:خداوند متعال در قیامت مردم را به دو دسته متقین و مجرمین دسته بندی می‌کند و تمام رابطه‌ها و عنوان‌های شغلی، نژادی، جنسی، فرقه‌ای و فامیلی از بین می‌رود پس برای آن روز بهتر است از الان توشه‌ی تقوا آماده کنیم.

خطیب موقت کرمان با اشاره به سوره مبارکه جمعه گفت: در این سوره به چهار صفت ملک، قدوس، عزیز و حکیم خداوند اشاره شده و خداوند در قداست و پاکی انسان را آفریده است و باید بر اساس قدرت و عزت و حکمت آن را هدایت کند.

او با اشاره به اینکه خداوند به انسان قدرت اختیار داده است تا با اختیار به سعادت برسد، افزود: انسان دو جنبه دارد یکی جنبه روح خدا که در آن دمیده شده و جنبه دیگر جنبه خاکی که از آن خلق شده است و تمام رذایل اخلاقی از جنبه خاکی دارد و خداوند با فرستادن پیامبران صفات پاک را آموزش داد.

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به اینکه ثمره آیات قرآن در قدم اول تزکیه است گفت: آنچه انسان در زندگی نیاز دارد در قرآن آمده، اما نیاز به معلمی دارد که به آن‌ها تعلیم دهد که پیغمبر خدا این کار را انجام داد.

خطیب موقت کرمان با بیان اینکه عزت و حکمت انسان در این است که تحت تعلیم و تربیت پیغمبر خدا قرار بگیرد بیان داشت:در جهاد با نفس انسان‌ها ابتدا باید بر هوا، هوس‌ها، خودخواهی ها، خودبینی ها، حسادت‌ها و ظلم‌ها مسلط شوند.

او با بیان اینکه غدیر یک حادثه نیست بلکه یک جریان است، افزود:از آن زمان رسول خدا سپس حضرت علی و امام حسن(ع) و... و در حال حاضر امام زمان (عج) امامت امت را برعهده داشتند، ولی در زمان غیبت امام زمان (عج) امامت امت در اختیار، ولی فقیه جامع شرایط قرار می‌گیرد و بیعت با، ولی فقیه به معنای بیعت با امام زمان و پیغمبر خداست.

خطیب  موقت نماز جمعه کرمان به هفته دولت اشاره کرد و گفت: دوم شهریور هفته دولت آغاز می‌شود و از همه دست اندرکاران دولت تشکر می‌کنیم، اما تقاضا داریم که تقوای خدا را رعایت کنند یعنی کار‌ها را با تدبیر برنامه‌ریزی و دقت اجرا کنند.

او به ۳ شهریور و روز فرار رضا خان ازکشور اشاره کرد و گفت: رضاخان شاهی بود که انگلیسی‌ها آوردند و انگلیسی‌ها آن را برکنار کردند، اما در حال حاضر کشور ما عزتمند است چراکه به راحتی پهپاد آمریکایی ها را میزنیم و کشتی نفت کش آن‌ها را توقیف می‌کنیم و هیچی نمی‌توانند بگویند و نفت کش ما را بعد از مدتی آزاد می‌کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی به روز مباهله و مسئله تشکیل خانواده اشاره کرد و افزود: فرهنگ غرب نه تنها در کشور ما و اسلام بلکه در دنیا با گسترش همجنس گرایی، زندگی با حیوانات و ازدواج سفید برای نابودی اساس خانواده تلاش می‌کند.

او افزود:برای مبارزه با این فرهنگ غلط باید ازدواج کنیم و خانواده‌ها سعی کنند شرایط ازدواج را آسان کنند و بساط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

خطیب موقت جمعه کرمان بیان داشت:بعد از ازدواج مسئله مهم فرزند آوری است چراکه در کشور با خطر بزرگ کاهش جمعیت مواجه هستیم و هر سال آمار تولد‌ها در حال کاهش است.

او گفت:نباید مشکلات اقتصادی مانع ازدواج و فرزندآوری شود بلکه این جهادی است که باید سختی‌های آن را نیز تحمل کنیم مانند جنگ باید جنگید چرا که دشمن بر ما مسلط می‌شود.

خطیب موقت کرمان در ادامه سخنان خود به ۸ شهریور و روز مبارزه با تروریسم و شهادت رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: ما کرمانی‌ها به این دو شهید افتخار می‌کنیم که جزء شخصیت‌های بزرگ این نظام هستند و در زمان طاغوت در تعریف کتاب‌های دینی تلاش می‌کردند.

او به هشدار هواشناسی و آغاز بارش‌ها و بروز سیل در آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت:مردم باید مطالبه گر باشند و از مسئولین بپرسند که چه کار‌هایی برای جلوگیری و مقابله با سیل انجام داده‌اند، آیا مناطق سیل خیز شناسایی شده است؟

خطیب موقت کرمان همچنین به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: این اقدام ضد فرهنگی سازمان یافته است و پشت آن سازمان‌های مخوف دشمن در حال برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری هستند و الان وظیفه ما این است که جلوی نفوذ دشمن در فرهنگ خود را بگیریم.

او بیان داشت: مسئولین باید بیدار و هشدار باشند و مردم نیز از مسئولین بخواهند نسبت به اقدامات پنهان فرهنگی حساسیت خود را بالا ببرند.

حجت الاسلام شیخ بهایی گفت:در موصوع حجاب و قوانین آن در ابتدا مسئولین باید خودشان رعایت کنند و در این زمینه از قوه قضاییه درخواست داریم که با متخلفین برخورد شود.

او با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید نامیده شده است، گفت: مسائل اقتصادی مجموعه به هم پیوسته است که باید با هم کار کنند و تحریم‌ها فرصت خوبی است که از آن به درستی استفاده کنیم و از دشمن نترسیم، چون نمی‌تواند کاری انجام دهد چرا که جبهه دشمن از هم پاشیده است و اگر ضربه‌ای بخوریم از خودی و بی‌تدبیری خودمان است پس مواظب باشیم تحت تاثیر دشمن قرار نگیریم.

انتهای پیام/ی

خطبه های نماز جمعه شهر کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.