سفیر ایران در کابل: پروژه آمریکایی «ایران هراسی» در افغانستان سرانجامی نخواهد داشت

سفیر ایران با اشاره به سوابق تاریخی میان دو ملت همسایه اظهار داشت که پروژه آمریکایی ایران هراسی در افغانستان سرانجامی نخواهد داشت.

سفیر ایران در کابل: پروژه آمریکایی ایران هراسی در افغانستان سرانجامی نخواهد داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفتگو با شبکه تلویزیونی آریانا تاکید کرد که برقراری صلح و ثبات در افغانستان آرزوی دولت و ملت ایران است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهار داشت که کشورهای همسایه از ناامنی در افغانستان متاثر می شوند، برای همین همه باید کمک کنیم تا صلح آرامش به افغانستان بازگردد.

وی در این گفتگو از اینکه دولت افغانستان در روند مذاکرات صلح مشارکت ندارد انتقاد و خواستار حضور دولت این کشور در همه مراحل مذاکرات صلح شد.

بهرامی همچنین از عدم اطلاع رسانی و ارائه جزئیات مذاکرات صلح انتقاد و تاکید کرد در فضای عدم شفافیت کسی نمی داند که پروژه مذاکرات صلح به کدام سو می رود.

سفیر ایران در ادامه با اشاره به سوابق تاریخی میان دو ملت همسایه اظهار داشت که پروژه آمریکایی ایران هراسی در افغانستان سرانجامی نخواهد داشت.

به نوشته ایرنا، بهرامی در این گفتگوی تلویزیونی بارها تاکید کرد که تماس های ایران با طالبان به عنوان یک ظرفیت در اختیار دولت کابل و برای برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

گفتنی است که عدم اطلاع رسانی آمریکا از جزئیات مذاکرات صلح با طالبان انتقاد بسیاری از سیاسیون در افغانستان را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار