دیدار و گفتگوی سفیر ایران در افغانستان با والی قندهار

«محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در دیدار با «حیات‌الله حیات» والی  قندهار، مناسبات ایران و افغانستان را در دهه‌های اخیر از بهترین دوره‌های تاریخی روابط میان دو ملت خواند.

دیدار و گفتگوی سفیر ایران در کابل با والی قندهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در دیدار با «حیات الله حیات» والی  قندهار، مناسبات ایران و افغانستان را در دهه‌های اخیر از بهترین دوره‌های تاریخی روابط میان دو ملت خواند.

سفیر ایران در افغانستان با تاکید بر الگوی روابط دولت با دولت به‌عنوان یک سیاست برگزیده شده از سوی ایران که مبتنی بر قاعده توجه و احترام متقابل به منافع دو کشور است، این رویکرد را مسیری برای رسیدن به هدف والاتر یعنی ایجاد پایداری مناسبات در روابط ایران و افغانستان توصیف کرد.

بهرامی، تعامل و همکاری‌های منطقه‌ای و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور ایران و افغانستان جهت حل مشکلات را مؤثر دانست و افزود: بندر چابهار از نمونه‌های موفق در قالب همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است که مبتنی بر درک مشترک از مسیری رو به پیشرفت است.

والی قندهار نیز با قدردانی از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان، از میزبانی میلیون‌ها پناهنده و مهاجر افغانی در ایران و همچنین فراهم آوردن زمینه تعلیم، کار و دیگر خدمات اجتماعی برای آنان طی سال‌های گذشته قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.