عبدالله: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است/ مردم نباید از انتخابات مایوس شوند

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است

عبدالله: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است/ مردم نباید از انتخابات مایوس شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در کنفرانس آگاهی دهی زنان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است و مردم افغانستان توان جبران آن را نخواهند داشت.

عبدالله اظهار داشت: «این بار با تجربه‌های گذشته باید انتخابات افغانستان یک قدم به جلو و آینده بهتر باشد و برگزاری انتخابات در تعیین سرنوشت مردم یک نقطه عطف است. لازمه این برگزاری، انتخابات شفاف و عادلانه است.»

وی با اشاره به گروه طالبان  بیان داشت: «مجموعه‌هایی هستند که اصلا به انتخابات باور ندارد، فکر می‌کنند از راه جنگ، خشونت و اعمال تروریستی تعیین سرنوشت صورت گیرد و طرف دیگر که اکثریت مردم افغانستان را تشکیل می‌دهد باورمند به این است که تعیین سرنوشت و انتخاب نمایندگان مردم از طریق انتخابات صورت می‌گیرد؛ نباید مایوس شوند و به این نتیجه برسند که هر باری به انتخابات می‌رویم مسائل گذشته است.»

عبدالله تاکید کرد: مساله سلامت افغانستان به برگزاری خوب انتخابات تعلق دارد و این نقطه بسیار واضح و روشن است که راه دیگری برای تعیین سرنوشت موجود نیست.

به گفته وی، ادارات افغانستان از جمله نهادهای دفاعی و امنیتی نباید هیچ نوع مداخله به نفع یک نامزد و علیه نامزد دیگر داشته باشند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به تعویق انتخابات شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی گفت: «ما آرزوی برگزاری انتخابات شورای ولایتی، شورای ولسوالی و انتخابات پارلمانی و لایت غزنی را در ۶ میزان/ مهر داشتیم، اما بعد از مشوره‌ها و بررسی کمیسیون مستقل انتخابات به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی افغانستان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری محدود است.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار