عبدالله: مقامات دولتی از مداخله در امور «کمیسیون انتخابات» خودداری کنند

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که مقام های ارشد حکومت نباید در امور انتخاباتی به نفع و یا ضرر یک تیم مداخله کنند.

عبدالله: مقامات دولتی از مداخله در امور «کمیسیون انتخابات» خودداری کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که مقام های ارشد حکومت نباید در امور انتخاباتی به نفع و یا ضرر یک تیم مداخله کنند.

وی اظهار داشت: «همه ما به شمول مقام‌های ارشد حکومتی مسئولیت داریم که در امور کمیسیون‌های انتخاباتی به نفع یا ضرر یک تیم مداخله نکنیم.»

عبدالله افزود: مردم افغانستان آماده برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است و هرگونه تقلب در انتخابات، کشور را به طرف بی ثباتی می‌برد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرد که نهادهای جامعه مدنی باید بر جریان پروسه انتخابات نظارت جدی کنند.

گفتنی است که اخیرا یکی از اعضای کمیسیون انتخابات از مداخله عوامل ارگ ریاست جمهوری در امور کاری این کمیسیون انتقاد کرده بود.

عبدالله همچنین آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها را یکی از دستاوردها و ارزش‌های اساسی مردم و حکومت افغانستان خواند و گفت: «همه‌ ما مسئولیت داریم که از این ارزش پاسداری نماییم؛ کسی حق ندارد که به حریم آزادی بیان تجاوز کند و آن را نادیده بگیرد.»

وی ضمن اشاره به برخورد چندی پیش نیروهای امنیتی با خبرنگاران تاکید کرد: تامین امنیت وظیفه نیروهای امنیتی است اما در کنار آن باید به حقوق و عزت افراد احترام قائل شوند و آن را حفظ کنند.

گفتنی است که بامداد روز جمعه گذشته (۱۴ سرطان/ تیر) نیروهای امنیتی مکتب افغان ـ ترک در شهر کابل را محاصره کرده بودند و برخی خبرنگاران نیز برای پوشش این رویداد به محل رفته بودند. خبرنگار آریانانیوز در این رویداد مورد لت و کوب نیروهای امنیتی قرار گرفت و تهیزات وی نیز ضبط گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار