حجاب باعث تحکیم خانواده ها می شود

خطیب جمعه فاریاب گفت: خانم با حجاب هم باعث تحکیم خانواده خود و هم باعث تحکیم خانواده دیگران می شود چرا که زمانی حجاب داشته باشد موجب جلب اعتماد شوهر خود و دوری از نگاه‌های شهوت آلود دیگران و وسوسه های شیطانی می شود.

‍به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام  رفیعی خطیب جمعه فاریاب در خطبه های نماز جمعه موضوع حجاب را مطرح کرد و گفت: در سال ۱۳۱۴ رضاخان برای مبارزه با حجاب در حرم مطهر رضوی حمام خون به راه انداخت .

وی افزود: عفاف و حجاب هر دو به معنا پوشش هستند و لیکن حجاب پوشش ظاهری و عفت به پوشش باطنی اطلاق میشود عفت یعنی کنترل غریزه.

وی در ادامه بیان کرد: خانم با حجاب هم باعث تحکیم خانواده خود و هم باعث تحکیم خانواده دیگران می شود چرا که زمانی حجاب داشته باشد موجب جلب اعتماد شوهر خود و دوری از نگاه‌های شهوت آلود دیگران و وسوسه های شیطانی می شود.

وی در ادامه به نقل حدیثی از پیامبر اکرم پرداخت که خداوند زمانی که بنده خود را دوست داشته باشد به هشت خصلت او را ملبس می کندکه شامل نگاه نکردن به نامحرم، ترس وخوف از خدا، حیا، اخلاق صالحین، صبر، اداء امانت، راستگوئی، سخاوت است.

وی همچنین میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام را تبریک گفت وافزود: انقلاب اسلامی ایران میراث آن حضرت در کشورمان است چرا که امام با دعوت امامزادگان به کشورمان در دینداری مردم نقش داشتند وهمین پندار باعث انقلابی کردن مردم ایران شد.

وی در ادامه شیخ زکزاکی را نماد روحانی انقلابی دانست وبیان کرد: قریب به سه سال ونیم است که در زندان به سر می برد و بر اساس خبر‌های واصله اخیرا وی را مسموم کردند و وضعیت مناسبی ندارد خوب است برای سلامتی ایشان دعا می کنم واز مجامع بین المللی می خواهم برای آزادی وی ودرمان او تلاش نمایند.

وی در ادامه به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز آغاز بکار شورای نگهبان که ۳۹ سال کارنامه در خشانی را دارد گفت: شورای نگهبان پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان وبدخواهان است و هر از گاهی مورد تهاجم معاندان نظام قرار می گیرد و باید همه مراقبت کنیم از این نهاد مقدس و در آستانه انتخابات مجلس هستیم شورای نگهبان هم مانع ورود افراد مسئله دار به عرصه قدرت است.

انتهای پیام/ی

شورای نگهبان پشتیبان مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.