معاون فرماندار شاهرود:

۵۰ درصد نرخ بیکاری در ارتباط با زنان خانه‌دار است

گل‌چهره محمدی گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی یک ضرورت است که می‌تواند به اشتغال و توانمندسازی زنان کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،گل‌چهره محمدی معاون فرماندار شاهرود در نشست کارگروه ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار بابیان اینکه ۵۰ درصد نرخ بیکاری در ارتباط با زنان خانه‌دار است، گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی یک ضرورت است که می‌تواند به اشتغال و توانمندسازی زنان کمک کند.

وی افزود: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت اشتغال خانگی و صنایع‌دستی این بخش از جامعه را توانمند کرد، اما در وهله نخست می‌بایست مکانی برای عرضه آن‌ها ایجاد شود.

گل‌چهره محمدی ضمن بیان اینکه شاهرود رتبه نخست تسهیلات پایدار روستایی و عشایر استان سمنان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: این تسهیلات می‌تواند در مناطق روستایی منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی مردم منطقه شده و باعث توانمند شدن آن‌ها شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی ابراز داشت: برپایی این نمایشگاه راهی برای عرضه محصولات خانگی است.

معاون فرماندار شاهرودگفت: این گونه اقدامات می‌تواند در بهبود فضای کسب‌وکار و سطح معیشت خانوار روستایی تاثیر گذار باشد، اما از سویی فذاهم کردن چنین امکانی نیز نیازمند همراهی سایر دستکاه‌ها نیز هست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز عرضه صنایع‌دستی به کامل شدن زنجیره تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی منتهی می‌شود تصریح کرد: می‌بایست اقداماتی که به صورت مستقیم در زندگی شهروندان نقش دارند در اولویت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

محمدی درپایانابراز داشت: نبود اشتغال در سطح روستا‌ها باعث مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به شهر‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود بنابراین این مهم می‌طلبد که در این زمینه چاره‌اندیشی صورت گیرد نمونه بسیار خوب این اقدامات را می‌توان به ایجاد واحد‌های بومگردی از سوی میراث فرهنگی شاهرود اشاره داشت که در برخی روستا‌ها مهاجرت معکوس را رقم‌زده است.

انتهای پیام / م

نبود اشتغال در سطح روستا‌ها باعث مهاجرت بی‌رویه به کلان شهرها است

برچسب ها: اشتغال زایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.