مدیر بورس منطقه‌ای همدان خبرداد:

مبادله بیش از ۱۶ میلیارد سهمی بورس کشور

مدیر بورس منطقه‌ای همدان از مبادله ۱۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون سهم، طی هفته جاری در بورس کشور خبر داد.

مبادله بیش از ۱۶ میلیارد سهم در بورس همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اسکندری، مدیر بورس همدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون سهم  طی هفته جاری در بورس کشور مبادله شد افزود: ارزش این سهم ۶۲ هزار و ۱۶ میلیارد ریال بود که در تالار‌های بورس اوراق بهادار معامله شد.

وی ادامه داد: تعداد ۳۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۳۷۷ سهم به ارزش ۱۷۰ میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۹۵ ریال مبادله شد که ۴۸ درصد از معاملات این هفته مربوط به خرید سهام و ۵۲ درصد نیز مربوط به فروش سهام بوده است.

اسکندری اظهار داشت: این هفته سهام متعلق به ۲۵۱ شرکت در بورس منطقه‌ای همدان معامله شد و ۶۷ کد معاملات جدید نیز ایجاد گردید.

وی بیان کرد: طی این هفته ۱۵ نفر در کلاس‌های آموزشی بورس که به صورت رایگان برای عموم علاقمندان برگزار شد، شرکت کردند و با مفاهیم بازار سرمایه و نحوه معاملات در بورس آشنا شدند.

این مسئول  برتاثیرات شاخص  بورس اشاره و خاطرنشان کرد: امروز چهارشنبه هم شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر مثبت و شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، بانک صادرات ایران و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل بورس را داشتند.

وی همچنین گفت: سایپا، بانک تجارت و سرمایه گذاری صدر تامین پربیننده‌ترین شرکت‌های بورس بودند.

گفتنی است؛ شاخص کل بورس در این هفته معادل ۲۴۸,۵۷۸ واحد بود که نسبت به هفته گذشته، ۱۳,۶۹۹ واحد افزایش یافت. همچنین شاخص کل فرابورس هم با ۲۰۰ واحد افزایش به رقم ۳,۱۷۸ واحد رسید.
انتهای پیام/ج

بیش از ۱۶ میلیارد سهم در بورس کشور مبادله شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.