معاون سیاسیی امنیتی استانداری زنجان عنوان کرد:

استان زنجان در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان استان پایلوت انتخاب خواهد شد

معاون سیاسیی امنیتی استانداری زنجان در نخستین نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر گفت: استان زنجان در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان استان پایلوت انتخاب خواهد شد.

استان زنجان در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان استان پایلوت انتخاب خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مرادی معاون سیاسیی امنیتی استانداری زنجان در نخستین نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر با بیان اینکه استان زنجان سالم‌ترین استان در حوزه مواد مخدر است گفت: با تدابیری که اندیشیده شده استان زنجان در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر وطلاق به عنوان استان پایلوت انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر سرمایه‌های اجتماعی و آینده جوانان را هدف قرار می‌دهد افزود:همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم بدهند تا این سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کنیم.

مرادی گفت: رسانه‌ها باید در حوزه مخاطب شناسی و آگاهی بخشیدن به جامعه هدف فعالیت‌های خود را در پیش گیری و در مان آسیب‌های اجتماعی گسترده کنند.

مرادی همچنین از اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در جهت پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی قدر دانی کرد و ادامه داد:کاخ موسسات خیرین و ثمن‌ها  باید شیشه‌ای باشد تا اعتماد صد در صدی مردم و جامعه هدف را جلب کنند.

مرادی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست طرح ومدل پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی را تا ۱۰ روز آینده ارایه کنند.

صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هم در این نشست اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) انسان پروری در مقابل فقر پروری است.

وی گفت:کمیته امداد به طور مستقیم در زمینه اعتیاد و پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی مسولیت ندارد، اما برای بالا بردن سرمایه ها‌ی اجتماعی و کم کردن این آسیب‌ها بسیار فعال است.

صفری افزود:در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۴۱ میلیارد تومان در حوزه کار خود توانست دوهزارو ۸۸۲ شغل وفرصت‌های شغلی را خلق کند و سه هزارو ۲۳۶ نفر ازطریق فنی و حرفه‌ای آموزش دیده اندو ۲۳۰ خانواده خود کفا شدند.

صفری با اشاره به اینکه سرعت آسیب‌های اجتماعی امروزه زیاد شده است اظهار کرد:با ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در کنار نگاه کمی به وضوع، کیفیت کار را هم ضروری دانست.

همچنین محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان هم در این نشست با بیان اینکه معتاد باید یک بیمار تلقی شود افزود:اعتیاد اولین معضلی است که سایر آسیب‌های اجتماعی از آن ناشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در این زمینه کم است و نیاز به کار بیشتر دارد، تأکید کرد: از رسانه‌ها نیز تقاضا داریم که در فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کند.

در پایان این نشست سازمان های مردم نهاد هریک به ارایه نظرات و پیشنهاد های خود پرداختند.

 

انتهای پیام /ر


اولین نشست مشترک سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر برگزار شد

برچسب ها: استانداری ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.