تدوین راهکار‌های عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد راهکار‌های عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان زنجان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در  جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی حضور بخش خصوصی درحوزه صنعت و کشاورزی استان را ارزشمند دانست گفت: تلاش استان برای تحقق تعهد استان دراجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۲۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان از مصوبات سفر رئیس جمهوری را نشان از اهتمام جدی مسئولان استان زنجان دانست.

وی با اشاره به بد عهدی وخروج یک جانبه آمریکا از برجام گفت: اقتصاد مقاومتی و کوتاه نیامدن درمقابل زیاده خواهی آمریکا بهترین راهبرد دربرابر رئیس جمهور آمریکا است.

جهانگیری با بیان اینکه با وجود تلاش‌هایی که می‌شود، ولی هنوز یکی از مهمترین منابع درآمدی ایران و اقتصاد کشور نفت است افزود: در بودجه امسال ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور از طریق نفت ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل این محدودیت‌ها هنر ما این است که راهکار‌هایی داشته باشیم که فشار‌ها را از روی مردم کم کنیم گفت: آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی سازی اقتصاد مهمترین راهکار توسعه اقتصادی کشور است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم گفت: نهال نوپای انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است که در مقابل همه طوفان‌ها و توطئه‌ها و سرما و گرمای روزگار با مقاومت ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: شرایط امروز بسیار شرایط حساسی است، اما ما شرایط دشوارتر از این را نیز داشته ایم، ولی توانستیم در زمینه‌های مختلف گام‌های جدی و موثری برداریم.

استاندار زنجان هم از احصا ۴۰ طرح مهم اولویت دار، از هزار و ۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی موجود در استان برای به سرانجام رساندن آن‌ها خبر داد.

حقیقی با اشاره به پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درسال ۹۷ برای حفظ اشتغال استان گفت: ۶ واحد صنعتی هم با برطرف شدن مشکلات به چرخه تولید برگشته است.

وی افزایش ۲۰۷ درصد‌ی صادرات غیر نفتی استان یکی از بر نامه‌های موفق واحد‌های تولیدی استان دانست.

انتهای پیام /ک


ثمره استقامت، عزت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.