قوانین بیمه ایی ظرفیت خودرو‌ها لحاظ می شود

رییس پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد گفت: خسارات بیمه ایی به خودرو‌هایی که بیش از حد مجاز سرنشین جابجا می‌کنند تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رییس پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت:  ظرفیت خودورو‌های سواری و عمومی تعیین شده و چنانچه سوانح منجر به حرج یا فوت رخ دهد برابر قوانین بیمه ایی ظرفیت خودرو‌ها لحاظ خواهد شد

سرهنگ ویسی پوربه سوانح دلخراش رانندگی خرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد این حوادث در نقاط حادثه خیز اتفاق افتاد که ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله‌ی نقلیه عامل مهم در بروز این سوانح گزارش شده است.

وی گفت: در یکی از حوادث تلخ که منجر به فوت چند تن از هم استانی هایمان شد تعداد سرنشینان دو برابر ظرفیت خودرو بود که این کم توجهی به قوانین ترافیکی می‌تواند عامل مهمی در عدم تسلط راننده بر وسیله نقلیه و جاده به حساب آید.

سرهنگ ویسی پوربیان کرد:  برابر قوانین ۲۰۳/۱۹۵ و ۱۷۵ قوانین راهنمایی و رانندگی جابجایی سرنیشنان بیشتر ازظرفیت تعیین شده ممنوع است.

وی افزود نقاط حادثه خیز محور‌های استان مستعد بروز سوانح ترافیکی هستند و مردم باید در این رابطه با پلیس و نیرو‌های امدادی برای کاهش تصادفات همکاری کنند.

نصیری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ۴۵ درصد از حوادث ترافیکی منجر به فوت در سال گذشته به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی افزود: پلیس راه استان امسال ۶۷ نقطه حادثه خیز را برای حذف یا ترمیم به این اداره کل ابلاغ کرده که تلاش برای تحقق این امر ادامه دارد.

نصیری اضافه کرد: ۱۰ نقطه از این نقاط پر هزینه و زمان بَر هست، اما حذف دو نقطه دیگر با پیشرفت ۷۰ و ۹۰ درصدی رو به تمام است.

انتهای پیام/غ

 حذف نقاط حادثه خیز جاده های استان

برچسب ها: حوادث ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.