مدیرکل دفتر فنی استانداری:

علائم هشدار دهنده در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد نصب شود

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکاران نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی در جاده‌ها اقدام کنند و در این خصوص مکاتبات لازم با تمامی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور قطع در صورت مشاهده بی توجهی و سهل انگاری در این زمینه با دستگاه خاطی این استان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تصادف هفته گذشته در جاده یاسوج به چرام با هشت کشته و یک زخمی، افزود: باتوجه به اینکه جاده ارتباطی یاسوج به چرام یکی از مهم‌ترین محور‌های شریانی استان است باید نسبت به ارتقا ایمنی این راه تلاش‌های بیشتری انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در سفری که سال ۹۶ به کهگیلویه و بویراحمد داشت گفته بود که ایمنی جاده‌های این استان اعم از جاده‌های اصلی، پل‌ها، تونل‌های موجود و حتی برخی بزرگراه‌ها با توجه به بازدید‌های میدانی پایین است.

افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های این استان نیاز است و تاکنون بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان شناسایی شده است.

بیش از ۵۰ نقطه سخت گذر و برف گیر هم در جاده‌های این استان وجود دارد که اصلاح و رفع این نقاط نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار است، این تعداد نقاط حادثه خیز علاوه بر مشکلات و وضعیت خاص برخی جاده‌های استان از جمله پل‌های فرسوده و قدیمی و همچنین تونل‌های فاقد تهویه مناسب و روشنایی است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای ساماندهی پایانه مسافربری شهر یاسوج، عنوان کرد: مسئولان پایانه و شهرداری موظف به محصور کردن این مجموعه، راه اندازی سامانه پایش تصویری و ایجاد پایگاه برای حضور پلیس راهنمایی است.

افشون با اشاره به محور کمربندی یاسوج به سمت پلیس راه یاسوج به شیراز به اصفهان نیز گفت: تقاطع شاه مختار تا اصفهان تا زمان اجرای طرح نهایی که ایجاد زیر گذر و روگذر است و به صورت موقت توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود.

 براساس آمار موجود، سال گذشته ۱۸۶ نفر بر اثر سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفر از آن‌ها در معابر درون شهری در شهر‌های مختلف استان بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت کشور حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

 انتهای پیام/غ

بیش از ۵۰ نقطه سخت گذر در جاده‌های این استان وجود دارد

برچسب ها: تصادفات ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.