هدف آمریکا از اعمال فشار و تحریم علیه ایران مذاکره است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:هدف آمریکا از اعمال فشار و تحریم علیه ایران این است که ملت بزرگ ایران پشت میز مذاکره بنشیند ولی کور خواندند کسانی که فکر می‌کنند ایران و ایرانی قابل تهدید است و قد خم می‌کند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه روز قدس با ابتکار امام خمینی (ره) به عنوان مهم‌ترین دغدغه همه مسلمانان در عالم با همه گرایش‌ها و بینش‌ها نامگذاری شد، اظهارداشت: امروز در همه جهان، مسلمانان فریاد آزادی قدس شریف را سر دادند و این‌ها نشأت گرفته از اخلاص و ابتکار امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه هدف از روز جهانی قدس مبارزه با استبداد، استکبار و استعمار و ایجاد وحدت و همدلی در بین همه مسلمانان جهان است، افزود: آزادی قدس و فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع و مسأله منطقه و جهان اسلام است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با راهپیمایی در روز قدس، آبی بر آتش رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمان‌های آن‌ها می‌ریزند، گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس منجر به شکل‌گیری وحدت و همدلی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان علیه ظلم صهیونیست‌ها و ایادی آن‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس امسال از سال‌های گذشته بسیار حساس‌تر است و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید کردند، بیان کرد: از سال قبل که سیاست‌های استکباری آمریکا خود را نشان داد و در ادامه بحث جابه‌جایی پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس و اعلام طرحی به نام معامله قرن در روز‌های اخیر، راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

محمودی با اشاره به معامله قرن مطرح‌شده از سوی آمریکا تصریح کرد: ترامپ جلساتی را با هم‌پیمانان عربی خود عربستان و بحرین برگزار کرده که دو هدف را دنبال می‌کنند، نخست حرکت به سمت طرح دولت یهودی در فلسطین به پایتختی قدس است که با دادن وعده‌های اقتصادی و ایجاد زمینه‌های مالی و در اختیار قرار دادن بخشی از سرزمین فلسطین به خود مردم فلسطین با رونمایی از معامله قرن دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه توطئه معامله قرن بدون تردید با انسجام و راهپیمایی‌ها با شکست روبه‌رو می‌شود، خاطرنشان کرد: دومین هدف آمریکا طرح ایران هراسی است که می‌خواهند جایگزین مبارزه با رژیم صهیونیستی کنند و در غرب آسیا به دنبال اجرای آن هستند، اما مطمئن هستیم با تدابیر مقام معظم رهبری و با حضور همیشه در صحنه مردم ناکام خواهند بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با جنگ اقتصادی، ایجاد مشکلات داخلی و افزایش ظلم بر ملت‌ها به دنبال اهداف خود است که با همه این اقدامات موفق نشدند، بیان کرد: هدف آمریکا از اعمال فشار و تحریم علیه ایران این است که ملت بزرگ ایران پشت میز مذاکره بنشیند، ولی کور خواندند کسانی که فکر می‌کنند ایران و ایرانی قابل تهدید است و قد خم می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم گفت: دولت باید بر بازار نظارت بیشتری کند و رونق تولید را در کشور افزایش دهد و حدود ۱۴ میلیارد دلار مجلس به دولت اختیار داده که برای کالا‌های اساسی مردم اختصاص دهد.

محمودی با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام دو دوری از اختلاف تصریح کرد: مبارزه با جنگ اقتصادی نیازمند وحدت و همدلی است، ناو‌های جنگی آمدند، ولی جنگی انجام نمی‌شود، وقتی مردم ایران دچار دوگانگی و خودباختگی شوند و یادشان برود که برای انقلاب اسلامی هزاران شهید تقدیم شد، جنگ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

نظر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  درباره راهپیمایی روز قدس

برچسب ها: نمایندگان مجلس ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.