رونمایی از اولین کار موسیقیایی در مقام والای شهدای مدافع حرم مازندران

مدیرکل صداوسیمای مازندران گفت: اولین کار موسیقیایی در قالب ارکسترال برای شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران در مراسم رونمایی از اولین کار موسیقیایی شهدای مدافع حرم گفت: اولین کار موسیقیایی در قالب ارکسترال با هدایت سیدجمال محمدی (سرپرست گروه کایر) و پیشنهاد اینجانب در مقام بالای شهدای مدافع حرم ساخته و رونمایی شد.

وی افزود: این نخستین اثری است که به شکل ارکسترال و با حضور ۵۰ نوازنده با لباس متحدالشکل متشکل از ساز‌های (کلاسیک، سنتی و فولکلور) با حضور سه خواننده پیشکسوت موسیقی استاد محمدرضا اسحاقی و پرویز سیاه دشتی و سید عباد محمدی با شعری از استاد وحید دانا با مضمون شعری بسیار قوی پرداخته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران گفت: قصد داریم به زودی در قالب مستند به پیشینه لشکر ۲۵ کربلا بپردازیم و رایزنی آن در حال انجام است.

ابراهیمی افزود: تاریخچه و نقش ۲۵ کربلا را باید نشان دهیم، چرا که این لشکر دارای ابهت ویژه‌ای است.

وی گفت: تهیه مستند از سرداران شهید مانند حاج حسین بصیر در حال انجام است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران افزود: سید جمال محمدی برای بهتر شدن اثر پیشه‌رو از نوازندگان خبره موسیقی کشور دعوت به همکاری کرده تا اثری ماندگار در صدا و سیما تولید شود.

ابراهیمی گفت: تمام تلاش بر این شد از نسل جوان در کنار اساتید استفاده شود تا بتوانیم جوانان امروز را با دلاوری‌های شهدای مدافع حرم آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این اثر به سه بخش توجه شده است، افزود: بخش حماسه و دلاوری‌های سربازان اسلام، نجوا‌های و گفت‌وگوی مادرانه و در پایان ندای پیروزی و نوید دادن راه خون شهدا و پیروزی کشور عزیزمان جز بخش‌های این اثر محسوب می‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه مدت زمان این اثر ۱۵ دقیقه است، گفت: تعداد افراد حاضر در این اثر حدود ۵۰ نفر از آقایان و بانوان (کرال) هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه ضبط این کار به مدت دو هفته شبانه روز به طول انجامید، افزود: این اثر یکی از کار‌های بزرگ و ماندگار موسیقیایی استان مازندران و کشور است.

وی گفت: سیدجمال محمدی طی سوابق چهار دهه موسیقیایی در داخل کشور و خارج از کشور و در شبکه‌های پنج گانه صدا و سیما از این اثر به عنوان یکی از بهترین عنوان فعالیت هنری خود یاد می‌کند و در تلاش است کار دیگری را در پاسداشت از خون پاک شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم با اشعار فارسی و مازندرانی در صدا و سیمای کشور به تولید بپردازد.

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در این مراسم گفت: شهدا ادامه دهندگان راه ائمه و پیامبران هستند و ما هم از راه آن‌ها پیروی می‌کنیم.

وی افزود: ساخت ارکسترال موسیقی برای شهدای مدافع حرم اقدام بسیار ارزشمندی است.
 

سید جمال محمدی سرپرست گروه کایر نیز در این آیین گفت: به مدت یک ماه فیلم های زیادی از شهدای مدافع مازندران دیدم.

 

وی افزود: رفتن این شهدا به سوریه، مویه ها و ادامه داشتن راه این شهدا در قالب ۳ بخش و ۲۵ صفحه در این ارکسترال انجام شد.

انتهای پیام/س
 

ساخت ارکسترال موسیقی برای شهدای مدافع حرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسر تربتی
۱۷:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
عالی. عالی واقعا عالی بود بیست بیست
واقعا لذت بردم دمتان گرم و ممنون از شما گروه مازندرانی و آهنگ زیباتون و مدافعان قهرمان حرم لشکر ۲۵کربلا علی الخصوص شهدای والامقام خان طومان
آخرین اخبار