برپایی نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان «بالکن» در کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه آثار طراحان گرافیست ایران و جهان با عنوان «بالکن» در سه شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه آثار طراحان گرافیست ایران و جهان با عنوان «بالکن» در سه شهرستان استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ٢ تا ١٢ اردیبهشت سال جاری در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان دایر می‌شود.

جلال قلعه شاخانی در جلسه هماهنگی برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی دعوتی پوستر با عنوان «بالکن» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گرافیک برپا می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آثار این نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر از ٣٠ طراح مطرح بین المللی، متشکل از ١٤ طراح ایرانی و ١٦ طراح خارجی به نمایش درخواهد آمد و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مرتضی ممیز، بیژن صیفوری، مهدی سعیدی از جمله هنرمندان طراح ایرانی و erich brechbuhl, stasys eideigevicius, istvan orosz, niklavs troxler از هنرمندان طراح خارجی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درمی آید.

قلعه شاخانی ادامه داد: نمایشگاه پوستر «بالکن» از ٢ اردیبهشت تا ٧ اردیبهشت ماه در سنندج و ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در شهرستان‌های سقز و مریوان برپا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنر‌های تجسمی استان برپا می‌شود و امیر کریمیان از هنرمندان طرح گرافیک استان، دبیر برگزاری این نمایشگاه را عهده دار است.

به گفته وی، این نمایشگاه فرصتی برای علاقه‌مندان و هنرمندان گرافیست استان است تا با طرح‌های گرافیکی روز جهان و آثار هنرمندان مطرح ایرانی و بین المللی آشنا شوند.

قلعه شاخانی، آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به حرفه گرافیک (پوستر) با طرز فکر طراحان نام‌آور و صاحب سبک جهان، ترکیب‌بندی آثار آن‌ها و نوع نگاه‌شان به موضوعات اجتماعی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

نمایشگاه بین المللی پوستر «بالکن» ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ در گالری هنر سنندج افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.