معاون اقتصادی وزیر کشور:

آخرین مهلت حل مشکل تجاری کردن موبایل، پایان فروردین ماه است/ از استانداران خواستیم لیست مربوط به کمک های خود را در اختیار صداوسیما قرار دهند

بابک دین پرست گفت: یکی از مصوباتی که سال گذشته داشتیم حل مشکل تجاری کردن موبایل بود که آخرین مهلت آن تا پایان فروردین ماه است.

آخرین مهلت حل مشکل تجاری کردن موبایل، پایان فروردین ماه استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در حاشیه نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی در سال ۹۸ که امشب در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: آقای رحمانی فضلی ریاست ستاد به خاطر وضعیتی که در شهر اهواز دارند به آنجا سفر کردند و‌ در حال برگزاری جلسه مدیریت بحران استان خوزستان هستند؛ جلسه امشب به بررسی آخرین وضعیت خسارت دیدگان در جریانات سیل و اقدمات اجتماعی، فرهنگی اختصاص داشت.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: همچنین دستگاه‌های مختلف آخرین وضعیت کالا‌های اساسی را ارائه کردند و تاکیدات جدی بر تامین کالا‌های اساسی به ویژه مواد غذایی ضروری مردم برای ماه مبارک رمضان داشتند و در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد که فردا جلسه ستاد تنظیم بازار را برگزار و‌ کارگروه مورد نظر را انجام دهد.

دین پرست با اشاره به مشکل تجاری کردن موبایل، یادآور شد: یکی از مصوباتی که سال گذشته داشتیم حل مشکل تجاری کردن موبایل بود که آخرین مهلت آن تا پایان فروردین ماه است که امروز تاکید شد وزارت صنعت معدن و تجارت در دو‌هفته باقی مانده حتما مشکلات مربوط به این موضوع را حل کند که امیدواریم در پایان موعد مقرر مشکلی نداشته باشیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه برای تأمین نیاز سیل‌زدگان مواردی مطرح شد و در این جلسه جمع‌بندی از آخرین آسیب‌های حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی هم انجام و وزیر کشور اولین گزارش را برای رئیس جمهور ارسال کردند و هیأت دولت در روز چهارشنبه برای تأمین خسارت‌ها مصوباتی را خواهند داشت.
وی افزود: امروز مصوبه تأمین مواد غذایی مورد نیاز را برای مواکب و سیل‌زدگان داشتیم و در خصوص راهکارهای لازم برای مردم هم تصمیم‌گیری‌های انجام شود.

دین پرست با تاکید بر اینکه از روز های ابتدایی سیاست ستاد مدیریت بحران بر کاهش آسیب‌های جانی بوده است،یادآور شد: موارد مالی در اولویت‌های بعدی ما قرار داشت که البته برخی روستاها به خاطر تعلقاتی که داشتند مقاومت می‌کردند و ما برای حل این مشکل در نزدیک‌ترین محل برای‌شان اسکان را فراهم کردیم. همچنین در این راستا همه ارگان‌ها بسترهای لازم را برای اسکان فراهم کردند.

وی گفت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و محدودیت‌هایی وجود دارد که ما آن را در حال گذراندن هستیم و در این میان خوزستان به دلیل گسترش حجم آب و روان‌ شدن آن به سمت شهرها با مشکلاتی روبه رو هستیم و مشکل بحران نداریم.

دین پرست با اشاره به اینکه در آخرین گزارشها شاهد کاهش میزان آب در خوزستان هستیم،گفت:امسال تمهیداتی در وزارت کشور فراهم شده که فرآیند کمک‌رسانی مردم روال خوبی باشد و در این زمینه صداوسیما هم همکاری‌های لازم را برای اطلاع‌رسانی انجام داد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه روز گذشته از استانداران درخواست کردم که لیست مربوط به کمک های خود را در اختیار صداوسیما قرار دهند،یادآور شد: استان‌های کرمان، تهران، البرز، فارس، خراسان رضوی و یزد کمک‌های خوبی را به استان‌های آسیب‌ دیده‌ داشته است.

دین پرست در پایان خاطرنشان کرد: به پیشنهاد وزیر کشور به رئیس جمهور برخی استان‌ها تا پایان فرایند بازسازی احداث ساختمان و زیربنایی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار