حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشگین شهر

فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: امسال اولویت اول کاری در شهرستان مشگین‌شهر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر صمدی، فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: امسال اولویت اول کاری فرمانداری مشگین‌شهر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

وی با اشاره به ساخت و بهره‌برداری از چندین مجتمع تجاری و تولیدی در شهرستان مشگین شهر، گفت: مجتمع کشتارگاه جدید صنعتی شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال احداث است.

فرماندار شهرستان مشگین شهر افزود: این مجتمع صنعتی تا اول تیرماه سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد و تاکنون برای احداث این واحد بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با افتتاح آن مشکل دیرینه ذبح و عرصه انواع دام سبک و سنگین در شهرستان مشگین شهر برطرف می‌شود.

صمدی بیان داشت: در سال‌های اخیر شهرستان مشگین شهر به یکی از قطب‌های اصلی تامین و تهیه گوشت قرمز تامین در منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل شده و گوشت تولید شده در دامنه‌های سبلان از شهرت خاصی در استان‌های مجاور برخوردار است.

وی به ساخت و بهره‌برداری از فاز ۲ کارخانه کاغذ مشگین شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث می‌شود و در آن برای نخستین بار در استان اردبیل اقدام به تولید کاغذ‌های تحریر و کاغذ‌های ترمال خواهد شد.

صمدی عنوان کرد: کاغذ‌های ترمال یا همان کاغذحرارتی در دستگاه‌های مختلف از جمله خود پرداز‌های بانکی و پوز‌های فروشگاهی کاربرد فراوانی دارد، تولید این کاغذ در مشگین شهر نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال خواهد داشت.

فرماندار مشگین شهر، تصریح کرد: این کارخانه توسط بخش خصوصی و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است و برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

وی به تولید سالیانه ۶ هزار تن انواع کاغذ فلوتینگ و لاینر در فاز یک این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کشور‌های همسایه نیز صادر می‌شود و در حال حاضر۳۰ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند.

انتهای پیام/ح

بهره‌برداری از فاز ۲ کارخانه کاغذ مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.