باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

از رقابت استخدامی در شرکت‌های خصوصی و پایان کابوس بیکاری تا شاه‌راهی علمی برای حل چالش‌های اقتصادی

مرحله سوم و مصاحبه حضوری آزمون بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان روز گذشته با حضور متقاضیان و با هدف ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  صبح روز گذشته مرحله مصاحبه تخصصی دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در استان تهران آغاز به کار کرد؛ آزمونی که با هدف اشتغال ۱۰ هزار جوان در شرکت‌های دانش بنیان و استارت آ‌پ‌ها و با حمایت بخش خصوصی آغاز به کار کرده است و می‌تواند فرصت خوبی برای جوانان جویای شغل را فراهم کند.

اشتغالزایی ۸ هزار نفری در آزمون استخدامی

آزمون استخدامی بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور از سال گذشته با هدف تسهیل شرایط اشتغال جوانان و معرفی آنان به شرکت‌های دانش بنیان آغاز به کار کرده است آزمونی که سال گذشته توانست بیش از ۸ هزار جوان جویای شغل را سرکار ببرد و پایان بخش کابوس وحشتناک بیکاری باشد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان اصلی‌ترین مرجع شرکت‌های دانش بنیان در کنار وزارت کار و با محوریت شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی این آزمون را برگزار کردند، سال گذشته ۶۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که تعداد آن‌ها در سال ۹۷ به ۱۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

از کارزار استخدامی شرکت‌های خصوصی و پایان کابوس بیکاری تا شاه‌راهی علمی برای حل چالش‌های اقتصادی

متقاضیان در مرحله نخست به صورت اینترنتی در آزمون شرکت کردند و سپس پس از آن که بر اساس صلاحیت‌های مهارتی و شخصی مورد تأیید داوران قرار گرفتند در مصاحبه حضوری شرکت کردند تا بتوانند مورد ارزیابی تخصصی توسط نمایندگان شرکت‌ها قرار بگیرند.

مرحله نخست این آزمون آذر ماه ۹۷ برگزار شد و فرآیند مرحله حضوری از تاریخ ۲۰ ام دی ماه به ترتیب در شهر‌های تبریز، اهواز، اصفهان، کرمان، شیراز، مشهد، همدان و در نهایت در تهران برگزار شد.

آزمون بخش خصوصی تسهیل کننده شرایط شغلی

بر اساس اطلاعات این آزمون ۶۱ درصد این شرکت کنندگان آقا و ۳۹ درصد آن‌ها خانم هستند و عمده متقاضیان در سن ۲۵ الی ۳۰ سال هستند.

به طور قطع آزمون استخدامی بخش خصوصی می‌تواند تعداد بسیار زیادی از جوانان را سرکار ببرد و برای آنان فرصت شغلی مناسبی را ایجاد کند؛ به گفته مسئولان برگزار کننده آزمون بخش خصوصی این آزمون تنها بر اساس صلاحیت‌های شغلی و مهارت‌های فردی برگزار می‌شود و به همین دلیل است که آزمون مرحله اخر آن بصورت مصاحبه حضوری و توسط نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان برگراز می‌شود.

روز گذشته هزاران نفر ار جوانان متخصص و جویای شغل در دانشگاه تهران گرد هم آمدند و در مرحله آخر آزمون بخش خصوصی و مصاحبه شرکت کردند و البته آن‌ها باید برای تحقق رویای خود و شاغل شدن تا پایان اسفند ماه که نتایج نهایی منتشر می‌شود صبر کنند.

از کارزار استخدامی شرکت‌های خصوصی و پایان کابوس بیکاری تا شاه‌راهی علمی برای حل چالش‌های اقتصادی

ارتباط میان صنعت و دانشگاه به کمک مسابقه فن‌آورد

همزمان با برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی چهارمین دوره از رقابت‌های تخصصی فناورد هم کار خود را به اتمام رساند؛ مسابقه‌ای که به همت جوانان و فارغ التحصیل دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته است.

مسابقه فناور در چهار سالی که از عمر خود می‌گذرد توانسته ده‌ها مسئله را به کمک بیش از ۳ هزار جوان متخصص برطرف کند و به چالش‌های اقتصادی پیش روی کشور پایان دهد.

همه ما می‌دانیم که بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور تنها به کمک جوانان و نخبگان برطرف می‌شود و همواره مسئولان خود به این موضوع اذعان کرده‌اند که تنها با کمک فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی می‌توان چالش‌های پیش رو را از میان برداشت؛ فن آورد هم با همین هدف طی چهار سال گذشته آغاز به کار کرده است و برای جوانانی که بتوانند چالش‌های کشور را برطرف کنند و ایده‌های برتر و مناسب ذاشته باشند جوایز ۵۰۰ میلیون تومانی اختصاص داده است.

از کارزار استخدامی شرکت‌های خصوصی و پایان کابوس بیکاری تا شاه‌راهی علمی برای حل چالش‌های اقتصادی

حل بیش از ۱۰۰ مسئله به کمک مسابقه فن‌آورد

امسال مسابقه فن آورد در سه حوزه مدیریت، آی سی تی و صنایع خلاق با شرکت بیش از ۱۴۰۰ نفر برگزار شد.

به کمک مسابقه فن آورد بیش از ۱۰۰ مسئله مهم در حوزه‌های مطرح شده برطرف شدند و جوانان جویای کار به بیش از ۱۰۰ شرکت معرفی شدند و توانستند در آنجا کار خود را پیش ببرند.

بی‌شک حضور بخش خصوصی در کنار نخبگان دانشگاهی می‌تواند به حل مسائل پیش روی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند و در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و به گفته ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حدود ۱۰ هزار جوان امسال می‌توانند به شرکت‌های خلاق معرفی شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان تا جایی که بتوانند به برگزاری این آزمون‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
همش دروغه اولویت اول اونایی که پارتی و آشنا دارن هست
France
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
باید درک کنید که نخبگان جوان خیلی ارزشمندتر از اساتیدهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اینها همه بهانه است تا جیب مردم را با گرفتن پول ثبت نام در ازمون خالی کنند
آخرین اخبار