ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تحریم‌ها پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان را رقم زده‌اند/ آزمون بخش خصوصی توسعه‌دهنده فضای شغلی جوانان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با وجود آن که کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد، اما تعداد شرکت‌های ما رشد داشتند.

تحریم‌ها پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان را رقم زده‌اند/ آزمون بخش خصوصی توسعه دهنده فضای شغلی جوانانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون استخدامی بخش خصوصی و در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشحالم چون اکنون اتفاقات خوبی افتاده است و استارت آپ‌ها در حال توسعه هستند.

وی ادامه داد: برنامه آزمون استخدامی که از سال‌ها پیش کار خود را آغاز کرده، رشد و توسعه داشته و توانسته است برای بسیاری از جوانان فرصت شغلی ایجاد کند.

جذب ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی بخش خصوصی

ستاری با بیان اینکه هدف ما استعدادیابی و موقعیت شغلی برای افراد در شرکت‌های خصوصی است، گفت: امسال تعداد بیشتری از جوانان در شرکت‌های خصوصی جذب بازار کار می‌شوند و این اتفاقی بسیار خوب است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار نفر در بازار شغلی توسط این آزمون جذب بازار کار شوند، اظهار کرد: این جوانان می‌توانند برای خود آینده شغلی خوبی داشته باشند و در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شوند.

 صفر تا صد آزمون استخدامی در دست بخش خصوصی

وی با اشاره به ظرفیت خوب شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد استخدام افزود: صفر تا صد این آزمون دست بخش خصوصی است و ما به عنوان دولت در این حوزه وارد نمی‌شویم و ابتکاری که از ۲ سال پیش آغاز شده است می‌تواند توسعه اقتصادی و شغلی را به دنبال داشته باشد.

ستاری درباره حمایت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها انجام می‌دهد، اظهار کرد: معاونت علمی به شتاب دهنده‌ها، استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌هایی را می‌رساند که البته باید بدانیم عمده این حمایت‌ها مالی نیستند بلکه حمایت از جوانان برای ادامه کارشان هدف اصلی ماست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تحریم‌ها گفت: خوشبختانه در شرایط تحریمی تعداد شرکت‌های ما رشد داشته‌اند و با وجود اینکه تحریم روی مشکلات ارزی و اقتصادی تأثیر گذاشته است اما باز هم در این حوزه موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم و ما تمام این مشکلات تحریمی را پیگیری می‌کنیم.

ستاری با اشاره به صادرات گفت: صادرات شرکت‌های دانش بنیان خوب است و به طور قطع سال آینده به کشورهای اطراف هم صادرات را انجام می‌دهیم و پایگاه‌های صادراتی ایجاد می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار