پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ، ۱۹ ساله شد

کنسول بازی پلی‌استیشن ۲ با فروش بیش از ۱۵۷ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین و موفق‌ترین کنسول تاریخ محسوب می‌شود و به تازگی ۱۹ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ، ۱۹ ساله شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پلی‌استیشن ۲ به عنوان بخشی از خاطرات کودکی و نوجوانی خیلی از جوانان حال حاضر در جهان محسوب می‌شود. محصولی شگفت انگیز که ما را از گرافیک پیکسلی پلی‌استیشن ۱ رها کرده و با هوش مصنوعی که آن زمان خیلی پیشرفته به نظر می‌رسید، کودکان و نوجوانان را در دنیای بازی‌های جذاب غرق کرد.

شرکت سونی دومین نسل پلی‌استیشن را در سال ۲۰۰۰ معرفی کرد، در ماه مارس این محصول در ژاپن به بازار آمد و در دیگر نقاط جهان از جمله آمریکا نیز در ماه اکتبر قابل خریداری بود.

حال پس از گذشت ۱۹ سال، پلی‌استیشن ۲ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ این صنعت، هنوز هم مورد توجه بسیاری از گیمر‌ها قرار دارد. پلی‌استیشن ۲ تا کنون بیش از ۱۵۷ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و به عنوان نقطه عطف بخش تفریحات و سرگرمی سونی محسوب می‌شود. این شرکت با موفقیت به دست آمده از این کنسول راه خود را قوی‌تر ادامه داد و حالا شاهد تولید بازی‌های فوق‌العاده جذاب برای پلی‌استیشن ۴ هستیم.

پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ، ۱۹ ساله شد

یک واقعیت در مورد سونی آن است که این شرکت در فروش پلی‌استیشن ۳ نتوانست موفقیت خوبی به دست آورد و پلی‌استیشن ۳ کم‌فروش‌ترین نسخه کنسول پلی‌استیشن است، البته این مدل با فروش ۸۰ میلیون نسخه وضعیتی به مراتب بهتر نسبت به کنسول‌های مایکروسافت دارد، اما شاید اگر پلی‌استیشن ۲ نیز وضعیت فروش خوبی نداشت در حال حاضر فعالیت سونی در تولید کنسول و بازی‌های رایانه‌ای به موفقیت امروز نبود. اما فروش پلی‌استیشن ۲ آنقدر خوب بود که حتی فروش کم پلی‌استیشن ‌۳ نیز ضرری به سونی وارد نکرد و این شرکت با قدرت به راه خود ادامه داد.

پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ، ۱۹ ساله شد

پلی‌استیشن ۲ در زمان خود یکی از قدرتمندترین (اگر نگوییم قوی‌ترین) کنسول‌های موجود در بازار بود، این کنسول از واحد پردازشی ۶۴ بیتی Emotion Engine بهره می‌برد، این واحد پردازشی ۳۰۰ مگاهرتز قدرت داشت. پلی‌استیشن ‌۲ از ۳۲ مگابایت حافظه رم بهره می‌برد و حافظه داخلی درون کنسول درنظر گرفته نشده بود و کاربران برای ذخیره باز‌ها از کارت حافظه ۸ مگابایتی استفاده می‌کردند.

پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ، ۱۹ ساله شد

محبوب‌ترین و پر‌فروش‌ترین بازی پلی‌استیشن ۲، عنوان محبوب جی‌تی‌ای سن‌آندرس بود که بیش از ۱۷ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت. از دیگر عناوین محبوب این کنسول می‌توان به گرن توریسمو ۳، گرن توریسمو ۴، تیکن ۵، فاینال فانتزی ۱۰، متال گیر سالید ۲ و خدای جنگ اشاره کرد. سونی پس از پلی‌استیشن ۲، در سال ۲۰۰۶ پلی‌استیشن ۳ را معرفی کرد و پس از هفت سال پلی‌استیشن ۴ نیز به بازار آمد. در حال حاضر پلی‌استیشن ۴ موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتمی جهان محسوب می‌شود. البته پلی‌استیشن ۴ نیز به پایان راه خود نزدیک شده و به احتمال زیاد در سال آینده شاهد معرفی پلی‌استیشن ۵ خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: تریلر‌های جدید Crash Team Racing منتشر شد +فیلم 


انتهای پیام/

پلی استیشن ۲ نوزده سالگی خود را جشن می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار