قائد رحمت:

آسیب‌های اجتماعی سیر افزایشی داشته است

معاون توسعه سرمایه اجتماعی وزارت کشور گفت: طرح‌هایی داریم که به کمک آن‌ها آسیب‌های اجتماعی در بعد پیشگیرانه و در بعد درمانی کاهش پیدا می‌کند.

آسیب‌های اجتماعی سیر افزایشی داشته است به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قاعد رحمت معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل دریا در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اجتماعی کشور درباره این نشست گفت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در برخی سنوات گذشته سیر افزایشی  داشته و به همین دلیل  انجام برخی  اقدامات در این زمینه  ضرورت دارد. 

قاعد با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و شادی در جامعه گفت: یکی از دستورات اصلی شورای اجتماعی کشور به این موضوع اختصاص پیدا کرد و در این جلسه همه دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

قاعد رحمت در ادامه افزود: سازمان اجتماعی طرحی را با محور‌های متعدد تهیه  و ۲۰ برنامه اساسی را اعلام کرده است؛ از ویژگی‌های این طرح می‌توان به خانواده و مدرسه محور بودن اشاره کرد. از سوی دیگر توجه به محیط آموزشی  و فردمحوری از ویژگی‌های مد نظر ما برای ارتقای نشاط اجتماعی در کشور است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه   آمار‌ها و گزارشات نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین بوده و ما باید با همه شیوه‌ها و روش‌هایی که داریم تلاش کنیم که دستگاه‌ها، مردم و  سمن‌ها مشارکت کرده و به میدان بیایند تا بتوانیم سطح نشاط اجتماعی را به یاری خدا در آستانه نوروز و در طول سال بالا ببریم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل دریا افزود: یکی از تصمیماتی که وزیر کشور در جمع بندی خود گفتند این بود که یک کارگروه به صورت دائمی برای این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم دستور دائمی شورای اجتماعی را که نشاط اجتماعی است مد نظر  قرار دهیم.  به یاری خدا هر قدر نشاط اجتماعی بالاتر رود رضایتمندی مردم بالا می‌رود و همینطور اعتماد و امید مردم هم افزایش پیدا می‌کند. 

معاون توسعه سرمایه اجتماعی یادآور شد:  با این طرح آسیب‌های اجتماعی در بعد پیشگیرانه و در بعد درمانی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار