مقام سابق آمریکایی: ترامپ هیچ درکی از سیاست‌های اقتصادی ندارد

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور هیچ درکی از سیاست‌های اقتصادی و اهداف «فدرال رزرو» ندارد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، «جنت یلن» رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با «مارکت پلِیس» به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

وی در این مصاحبه رادیویی ضمن تأکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا هیچ درکی از سیاست‌های پولی و اقتصادی ندارد، اعلام کرد: خب من شک دارم که او قادر باشد بگوید اهداف بانک مرکزی بالا بردن سطح اشتغال و ایجاد ثبات در قیمتهاست. وی برای حمایت از طرح‌های تجاری خود درباره نرخ بهره اظهار نظر می‌کند و من فکر می‌کنم که اینگونه اظهارنظر‌ها نشان‌دهنده نداشتن درک از تأثیر بانک مرکزی بر اقتصاد کشور و اهداف سیاسی مناسب است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه هم سیاست‌های ترامپ را درباره ارتباط با چین که منجر به تشدید تنش‌های تجاری میان دو کشور شده است، مورد حملات لفظی قرار داد.

جنت یلن همچنین اعلام کرد: اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره جروم پاول و بانک مرکزی مرا نگران می‌کند؛ زیرا این می‌تواند اثراتی را به دنبال داشته باشد بخصوص اگر شرایط در آمریکا به هر دلیلی بدتر شود، این مسئله می‌تواند اعتماد موجود در فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را از بین ببرد و این واقعا اتفاق بدی خواهد بود.

یلن پیش از این هم از حملات لفظی ترامپ به بانک مرکزی و جروم پاول، رئیس کنونی این بانک به شدت انتقاد کرده است. ترامپ تاکنون بار‌ها به دلیل افزایش نرخ بهره به انتقاد از بانک مرکزی و «جروم پاول» پرداخته است. بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی چندین بار نرخ بهره را افزایش داد. «کمیته بازار باز فدرال» در ماه دسامبر سال گذشته میلادی هم به افزایش ۲.۲۵ تا ۲.۵ درصدی نرخ بهره رأی مثبت داد. تصمیمی که با مخالفت شدید ترامپ مواجه شد؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا از ماه‌های گذشته تاکنون تأکید کرده است که نرخ بهره در این کشور نباید افزایش یابد.

ترامپ پیش از این در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود ممکن است از انتخاب جروم پاول به عنوان جانشین «جنت یلن»، پشیمان شود. پیش از این هم تعدادی از مشاوران ترامپ گفته بودند که رئیس جمهور آمریکا در صدد اخراج پاول است. یلن اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی از سمت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد کشور ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار