حمایت ایران از پروسه صلح و برگزاری انتخابات افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از پروسه صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور حمایت کرد.

حمایت ایران از پروسه صلح و برگزاری انتخابات افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل روز گذشته با محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

سرور دانش در این دیدار با اشاره به اشتراکات گسترده فرهنگی و جغرافیایی میان مردم افغانستان و ایران، بر گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، بندر چابهار را یک نمونه از تلاش‌های مشترک ایران و افغانستان در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه عنوان کرد و گفت: این تلاش‌ها می‌تواند توسعه مبادلات تجاری و رفاه برای شهروندان کشورهای مختلف از جمله ایران و افغانستان را به همراه داشته باشد.

محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل نیز ضمن تاکید بر استحکام روابط هر دو کشور از همکاری‌های دولت ایران در برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده و همچنین پروسه صلح خبر داد.

بهرامی گفت که دولت ایران از موقف دولت افغانستان در پیوند به مذاکرات صلح حمایت می‌کند و از هرگونه کمک در به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح نیز دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار