سفیر ایران در افغانستان:

پیام ما با افتتاح محموله صادراتی چابهار، وصل کشورهای منطقه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: پیام ما با افتتاح محموله صادراتی، نه گفتن به خشونت و جنگ و همچنین وصل کردن کشورهای منطقه است.

پیام ما با افتتاح محموله صادراتی چابهار، وصل کشورهای منطقه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در برنامه افتتاح محموله صادراتی افغانستان از طریق بندر چابهار گفت: پیام ما با افتتاح محموله صادراتی، نه گفتن به خشونت و جنگ و همچنین وصل کردن کشورهای منطقه است.

وی که صبح امروز یکشنبه (۵ حوت/ اسفند) در مراسمی در شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز سخن می گفت افزود: پروژه چابهار محصول اراده قوی سران سه کشور افغانستان، ایران و هند است.

بهرامی با بیان اینکه روابط ایران و افغانستان، روابط دولت ـ دولت، روابط نیک همسایگی و روابط منافع مشترک است گفت: امیدوار هستیم با پیوستن گروه‌های مختلف در بدنه نظام افغانستان، هم در این کشور و هم در کشورهای منطقه، امنیت و ثبات تامین شود.

قرار است اولین محموله صادراتی افغانستان از طریق بندر چابهار با حضور اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، از شهر زرنج و پل ابریشم به طرف مرز میلک و بندر چابهار حرکت کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.