هشدار فائو درباره تهدید علیه تامین غذای مردم جهان

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد هشدار داد کاهش گوناگونی زیستی، تهدیدی علیه تامین غذای مردم جهان شمرده می‌شود.

هشدار فائو درباره تهدید علیه تامین غذای مردم جهانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد کاهش گوناگونی زیستی، تهدیدی علیه تامین غذای مردم جهان شمرده می شود.

بر این اساس، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد امروز جمعه درباره کاهش گوناگونی زیستی و تهدید آن در خصوص تولید غذا هشدار داد و نوشت "شواهد فزاینده حاکی از آن است که گوناگونی زیستی که اساس نظام غذایی ما را تشکیل می دهد، در سرتاسر جهان در حال کاهش است."

در این گزارش فائو که نخستین گزارش در نوع خود شمرده می شود آمده است کاهش گوناگونی زیستی، تولید غذا و محیط زیست را به شدت تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، "اگر حیوانات، گیاهان و میکرو ارگانیسم هایی که برای نظام غذایی ما حیاتی هستند از بین بروند، دیگر احیا نخواهند شد."

گوناگونی زیستی، نظام کشاورزی را در برابر آسیب هایی مثل بیماری، آفت و تغییرات آب و هوا انعطاف پذیرتر می کند. فائو عواملی را که به کاهش گوناگونی زیستی منجر شده است، تغییرات در استفاده و مدیریت آب و زمین، آلودگی و برداشت بیش از اندازه از منابع اعلام کرد.

محافظت از چرخه تامین غذا در دنیا بسیار مهم است، زیرا براساس برآوردها، تقریبا 821 میلیون نفر از گرسنگی رنج می برند و انتظار می رود تا سال 2050، جمعیت زمین از هفت میلیارد و 700 میلیون نفر فعلی به حدود 10 میلیارد نفر برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، فائو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار