اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در دو منطقه استان همدان

کشاورزی حفاظتی در قالب طرح سیمت در فامنین و کبودرآهنگ همدان به عنوان طرح پایلوت کشاورزی دیم کشور در دست اجراست.

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در دو منطقه استان همدانشهرام پرورش،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:از ۶۴۴ هزار هکتار زمین زراعی استان همدان، ۷۰ درصد آن به طور دیم کشت می‌شود و برای بهبود تولید و حاصلخیزی زمین استان همدان بین ۴ استان کشور قرار گرفته است که طرح کشاورزی حفاظتی را در زمینه‌ای دیم اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه استان‌های تهران، کرمان، گلستان و اردبیل هم در این طرح مشارکت دارند افزود: ما در ۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی استان همدان از دستگاه‌های مکانیزه کشاورزی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح کشاورزی حفاظتی که استان ما هم در کشور پایلوت در کشت دیم است در دو زمین ۲۰۰ هکتاری در کبودرآهنگ و فامنین با کشت بذر‌های غنی شده و استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون کشت محصول داشته ایم.

پرورش از جذب ۱۸۱ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون سهمیه استان همدان خبر داد و افزود: امسال ۹۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جذب اعتبارات در این بخش داشته ایم.

وی ادامه داد: اجرای اصول تناوب، پوشش گیاهی روی خاک و حداقل دستکاری خاک و مصرف بهینه آب از مهمترین اهداف ما در کشاورزی حفاظتی است و باید به دنبال بالا بردن تولید و کیفیت محصول در این راستا باشیم.

انتهای پیام/ا

استان همدان پایلوت طرح سیمت کشاورزی حفاظتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار