کاهش ریزش برداشت غلات کشور با استفاده از دستگاه های مکانیزه نوین

ریزش برداشت محصولات غلات کشور با استفاده از دستگاه های مکانیزه نوین یک درصد کاهش یافت.

کاهش ریزش برداشت غلات کشور با استفاده از دستگاه های مکانیزه نوینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعادت نژاد، معاون مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران گفت:با استفاده از کمباین‌های جدید ریزش محصولات غلات کشور امسال به  ۴/۷ درصد رسیده است.

وی از اختصاص هزار و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دستگاه‌های جدید مکانیزاسیون در کشور خبر داد و افزود: تاکنون ۹۰۰ میلیاد تومان از این اعتبار برای خرید دستگاه‌های جدید جذب شده است.

سعادت نژاد با اشاره به اجرای کشاورزی حفاظتی در ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور گفت: خوشبختانه دولت امسال خرید ماشین آلات کشاورزی را هم بین ۲۴ نهاده اساسی کشور قرار داد و ما برای تامین هزینه‌های خرید و ارز مشکلی نخواهیم داشت.

معاون مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۹۰ درصد ماشین آلات مکانیزه کشاورزی مورد نیاز کشور به دست متخصصان داخلی خبر داد و اظهار داشت: تنها برخی دستگاه‌های با تکنیک‌های روز دنیا را در کشور تولید نمی‌کنیم که برای تولید آن‌ها هم برنامه داریم.

وی امنیت غذایی را سبب وابستگی و خوداتکایی کشور دانست و گفت: ما الان در تولید گندم خودکفاییم و این امر کمک کرده تا در برابر تحریم‌های دشمنان کمترین آسیب را در تامین غذایی مردم ببینیم.

انتهای پیام/ا  

کاهش ریزش برداشت محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار